کد خبر 126382
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده‌ای

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد سال جاری ۶ هزار و ۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۸) که آمار تلفات ۷ هزار و ۵۶۰ نفر بود، ۱۶.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، در پنج ماهه امسال از کل تلفات تصادفات، ۵ هزار و ۱۸۶ نفر مرد و هزار و ۱۴۶ نفر زن بودند.


در این مدت ۴ هزار و ۱۷۱ نفر در مسیرهای برون شهری، هزار و ۷۱۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۴۱۵ نفر در مسیرهای روستایی، پنج نفر در راه های اختصاصی و ۲۸ نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.


همچنین در پنج ماه نخست امسال، استان های تهران با ۴۸۷، فارس با ۴۵۴ و اصفهان با ۴۰۰ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۴۳، چهارمحال و بختیاری با ۹۴ و یزد با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.


کاهش ۲۶ درصدی مراجعه مصدومان

در این بازه زمانی ۱۱۷ هزار و ۳۷۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۸ هزار و ۳۷۸ نفر از آنان مرد و ۲۸ هزار و ۹۹۸ نفر زن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر بود، ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است.

 

تلفات جاده ای

 


در این مدت استان های تهران با ۱۲ هزار و ۷۷۹، خراسان رضوی با ۱۰ هزار و ۲۲۲ و اصفهان با۸هزار و ۹۶۲ مصدوم بیشترین و استان های هرمزگان با ۹۸۰، ایلام با هزار و ۲۰ و بوشهر با هزار و ۲۳۴ مصدوم کمترین آمار مصدومان تصادفات را داشته اند.

مطابق آمارها در پنج ماه نخست سال، آمار مصدومان تصادفات در همه استان های کشور روندی کاهشی داشته و آمار تلفات نیز به استثنای ۶ استان، در باقی استان ها با کاهش مواجه بوده است.


مرگ بیش از ۱۴۰۰ نفر در تصادفات مرداد

در گزارش پزشکی قانونی تاکید شده است: در حوادث رانندگی مرداد امسال هزار و ۴۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد کاهش یافته و آمار مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی نیز در مرداد ماه با ۲۱ درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل، به ۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
 

کد خبر 126382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha