وزیر پیشنهادی دولت باید از دل وزارت صنعت معرفی شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید گزینه پیشنهادی وزارت صمت از دل وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود تا با تکیه بر تجربه، توانمندی و اشراف بر حوزه های مختلف صنعتی و معدنی ظرفیت های مغفول مانده در این بخش ها را فعال کند.

سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر اشراف کامل وزیر پیشنهادی بر چند حوزه مهم در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون در حوزه معادن ظرفیت های زیادی وجود دارد که بخش مهمی از آنها مغفول مانده است و در صورت توانمندی و اشراف وزیر پیشنهادی در وزارت صمت می تواند جایگزین صادرات نفت در کشور شده و این بخش ها را به خوبی پوشش داد.

وی با اشاره به ویژگی های مورد انتظار در وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت تصریح کرد: باید گزینه پیشنهادی دولت برای سکانداری وزارت صمت آشنایی کاملی به تمامی بخش های وزارتخانه داشته باشد تا با حمایت از بخش های مختلف واحدهای نیمه فعال را فعال و واحدهای غیر فعال را راه اندازی کند.

 

حسینی کیا


عضو کمیسیون صنایع همچنین با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی وزارت صمت باید صادرات را متناسب با وضعیت صنعت تنظیم نماید ، اشراف بر بازار و قیمت ها را از جزء ویژگی مهم برای برای معرفی وزیر جدید صمت عنوان و اضافه کرد: رها شدن قیمت ها در بسیاری از بخش ها و فشار آن بر مردم نیازمند حضور وزیری است که بر حوزه بازار تسلط و اشراف داشته و با مدیریت و نظارت بر بازار از افزایش فشار بر مردم کم نماید.

به گفته حسینی کیا گستردگی وزارت صمت نیازمند فردی توانمند و بدون ملاحظه ای است که با جدیت و قاطعیت کارها را به پیش ببرد و در سال پایانی دولت بتواند گام بلندی را بردارد تا بیش از این به مردم فشار وارد نشود.
وی در ادامه با توجه به نقش مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی وزارت صمت گفت : مجلس در صورتی که فرد کارآمدی برای وزارت صمت معرفی شود حتما حمایت نموده و رای اعتماد خواهد داد.

 

محسن صالحی نیا


به گزارش پرشین خودرو، در حالی بیش از پنج ماه است که صندلی وزیر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خالی است که این بلاتکلیفی وزارت صمت صدای بسیاری از صاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی را درآورده است با این وجود بسیاری از کارشناسان معتقدند امروز یک نفر از جنس صنعت میتواند کمک شایانی به این وزارتخانه کند.

امروز در وضعیتی که کشور قرار دارد دولت و مجلس باید با هم همکاری لازم را برای تعیین فردی اصلح برای وزارتخانه صمت داشته باشند تا وزارتخانه‌ای که در خط مقدم مشکلات و جنگ اقتصادی است، دارای یک فرمانده مقتدر باشد و چه کسی بهتر از مهندس محسن صالحی نیا که فردی شناخته شده ای در بین صنعتگران است کسی که چهارچوب وزارت صنعت را بدرستی میشناسد و سال هاست که در این وزارتخانه کسب تجربه کرده است.

کد خبر 126392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha