۵۰۰ کیلومتر به مسیر دوچرخه در تهران افزوده شد

شهردار تهران از افزایش مسیر دوچرخه سواری در تهران به ۵۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، پیروز حناچی در حاشیه رکاب زنی به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در جمع خبرنگاران گفت: این روز همزمان با سه شنبه‌های بدون خودرو شده که با مردم تهران عهد بسته بودیم سه شنبه‌ها را بدون خودرو سپری کنیم.


وی افزود: در رکاب زنی امروز تعدادی از سفرای مقیم تهران از پارک لاله تا پارک شهر ما را همراهی کردند. همچنین امروز روز جهانی صلح نیز هست به همین مناسبت از موزه صلح تهران بازدیدی کردیم که عمدتا پیرامون تشریح مضرات جنگ شکل پیدا کرده است. امیدواریم صلح موضوع محوری جهان قرار بگیرد.

 

مسیر دوچرخه


وی ادامه داد: در مسیر سفرا در خصوص میزان ساخت مسیر امن برای دوچرخه در تهران سوال کردند البته بخش عمده‌ای از مسیری که طی شد در همین مسیرهای امن دوچرخه بود. در حال حاضر تهران ۱۷۰ کیلومتر مسیر امن دارد که افزایش آن تا ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است. برای سفرا جالب بود که در شهرهای آسیایی به این موضوع یعنی ساخت مسیرهای دوچرخه توجه می‌شود این در حالی است که در کشور ما ۵۰ سال پیش مردم با دوچرخه تردد می‌کردند وامروز به فراموشی سپرده شده است.

شهردار تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای روز جهانی بدون خودرو نیز گفت: امروز ۲۲ مسیر در تهران برای پیاده روی و دوچرخه سواری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ آماده خواهند شد هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور نیز انجام شده این اقدام حرکتی نمادین و جدید است و امیدواریم توسعه این کار با همراهی مردم شکل بگیرد. بی تردید بدون همراهی مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود. حرکت که سلامت مردم را تضمین می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 126395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha