مقام اول آمادگی برای خودران‌ها کدام کشور است؟

سنگاپور یک رؤیای بزرگ برای خودران ها دارد که گویا شیوع ویروس کرونا هم جلودار آن نیست.

به گزارش پرشین خودرو، با این که همه متخصصان صنعت خودرو در دنیا اعتقاد دارند که تا رسیدن به زمان خودران ها درس های زیادی برای آموختن مانده، با این حال سنگاپور به این راحتی دست از این رؤیا نمی کشد. ضمن این که خودران ها در سنگاپور علاوه بر مشکلات همگانی برای خودروهای دنیا، با باران های موسمی شدید، تشخیص توقف زمانی که مسافران برای توقف اتوبوس دست تکان می دهند، و هم این که اتوبوس ها خاطر جمع باشند این خودران ها به موقع ترمز می زنند.

ستران Cetran‌ یا مرکز سرآمدی برای تست و پژوهش خودروهای خودران مکانی است که خودران ها در سنگاپور مورد آزمایش قرار می گیرند. این مرکز که فقط 1.3 کیلومتر مسیر آزمایش دارد، خودران با انواعی از علائم رانندگی مواجه می شود که باید واکنش مناسب نشان دهد و در طول مسیر پستی بلندی های هم در نظر گرفته شده و شبیه سازی هایی در خصوص باران های موسمی و شرایط سیل ایجاد شده است.


سنگاپور به دنبال پیشرفت در فناوری و اقتصاد است و «ملت هوشمند» را شعار خود قرار داده است. یکی از پروژه های تعریف شده در این راهبرد گسترش و توسعه خودران ها است. بر اساس این پروژه قرار بر این است که اتوبوس های بدون راننده،‌ در جاده های عمومی در سه منطقه به جابه جایی مسافر بپردازند.



خودران
با این که شیوع ویروس کرونا بسیاری از صنایع و نهادها را با توقف یا تأخیر مواجه کرده اما گویا در سنگاپور روی این پروژه اثر تأخیری نداشته است.

در گزارش KPMG‌ سال 2020 برآورد شده است که کشورها تا چه اندازه برای خودران ها آماده اند که در آن وضعیت سنگاپور هم مشخص شده است. سنگاپور از مقام دوم در سال 2019 به مقام اول در سال 2020 رسیده است.

علاوه بر پیشرفت فناوری ها آمادگی ذهنی افکار عمومی هم برای گشترش خودران ها مهم است. از این رو طرح آزمایشی (پایلوت) این خودران ها تا پایان سال 2020 در سنگاپور به اجرا در خواهد آمد و مسئولان سنگاپور می گویند هیچ عجله ای برای اجرای کامل آن ندارند.

منبع: سایپا

کد خبر 126407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha