اتمام معافیت پرداخت مالیات بر درآمد در مناطق آزاد

آنطور که مسئولان مناطق آزاد می‌گویند با پایان دوره ۲۰ ساله معافیت مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی باید از این پس هر ساله ۲۰ درصد مالیات پرداخت کرده تا به رقم سرزمین اصلی برسد.

به گزارش پرشین خودرو، جمالی -معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد- در رابطه با مصوبه اخیر مجلس درباره لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی توضیح داد که بعد از تصویب قانون چگونگی اداره مناطق آزاد قرار بود که در یک دوره ۱۵ ساله فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد از دریافت مالیات بر درآمد و دارایی معاف باشند که بعد از آن اصلاح و پنج سال به آن اضافه شد و بر این اساس معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی به ۲۰ سال رسید.

وی با بیان اینکه در قانون دیده شده بود که بعد از ۲۰ سال براساس لایحه‌ای که از دولت به مجلس می‌رود تکلیف ادامه روند معافیت مالیاتی و یا پرداخت مالیات مشخص و براساس آن عمل شود. گفت: بر این اساس آنچه که اکنون در مجلس به تصویب رسیده براساس لایحه‌ای است که دولت بنا بر تکلیف قانون برای روشن شدن وضعیت معافیت مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی مناطق آزاد به مجلس ارائه کرده چرا که این زمان ۲۰ ساله برای معافیت تمام شده و باید ادامه مسیر مشخص شود.

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به پیشنهادی که دولت به مجلس در این رابطه ارائه کرده بود گفت: پیشنهاد کردیم کسانی که معافیت مالیاتی آن‌ها بعد از ۲۰ سال تمام می‌شود باید به صورت پلکانی هر ساله ۲۰ درصد مشمول شوند تا بعد از پنج سال معافیت مالیاتی آن‌ها به رقم سرزمین اصلی برسد.

 

مالیات بردرآمد مناطق آزاد



جمالی گفت:‌ در حال حاضر مجلس با کلیت لایحه پیشنهادی دولت موافقت کرده و به تصویب رسیده است و جزئیات آن نیز در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

اما در کنار لایحه مربوط به معافیت مالیاتی درآمد و دارایی فعالان اقتصادی مناطق آزاد از سال گذشته در اصلاح لایحه قانون مالیات‌های مستقیم بحث اصلاح معافیت ۲۰ ساله مناطق آزاد و همچنین ارزش افزوده مطرح بوده است. آن طور که معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد می‌گوید این بحث کاملا متفاوت از موضوع لایحه مربوط به معافیت مالیاتی درآمد و دارایی فعالان اقتصادی خواهد بود و به طور جداگانه در دولت در حال بررسی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 126409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha