وام بدون بهره اسکاتلند به خریداران خودرو دسته دوم برقی

دولت اسکاتلند در راستای تشویق شهروندان خود به استفاده از خودروهای الکتریکی، وام‌های بدون بهره برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی دست دوم ارائه می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، اسکاتلند چنان مشتاق استفاده شهروندان خود از خودروهای الکتریکی است که هم‌اکنون وام‌های بدون بهره برای وسایل نقلیه الکتریکی دست دوم ارائه می‌دهد.


طی مدت طولانی، این کشور اروپایی برای تأمین هزینه خرید یک خودروی الکتریکی جدید، وام‌های بدون بهره حداکثر ۳۵،۰۰۰ پوندی (۴۵،۳۷۰ دلار) و تا ۱۰،۰۰۰ پوند (۱۲،۹۱۵ دلار) برای تأمین هزینه خرید موتورسیکلت برقی (moped) جدید ارائه داده است. این وام‌های بدون بهره دولت اسکاتلند، در مدت ۶ سال قابل پرداخت خواهد بود.


هم‌اکنون دولت اسکاتلند اعلام کرد که برای تأمین هزینه‌های خرید خودرو الکتریکی دست دوم، به افراد محلی در طی یک دوره پنج‌ساله وام حداکثر ۲۰،۰۰۰ پوندی (۲۵،۸۳۰ دلار) بدون بهره ارائه می‌دهد.

 

خودرو برقی



مایکل ماتسون، وزیر امور حمل‌ونقل، زیرساخت و ارتباطات کابینه‌ی اسکاتلند طی بیانیه‌ای گفت:

تغییر جهانی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی به این معنی است که قیمت‌ها سال به سال کاهش می‌یابد، اما قیمت خودروهای جدید برای بسیاری همچنان بالا است. ما می‌خواهیم با ارائه‌ی گزینه‌های مالی بدون بهره برای وسایل نقلیه دست دوم، این تغییر را برای مردم آسان کنیم. هیچ فردی که به وسیله نقلیه نیاز دارد، نباید از مزایایی که این وسایل نقلیه مدرن چه از نظر هزینه‌های رانندگی و چه از نظر مزایای زیست محیطی می‌توانند داشته باشد، عقب بماند.

نشریه Next Green Car گزارش می‌دهد که دولت اسکاتلند بیش از ۸۵ میلیون پوند (۱۰۹ میلیون دلار) برای تشویق شهروندان خود به استفاده از وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی هزینه کرده است. بسیاری از افراد و مشاغل در این کشور از وام‌های بدون بهره حداکثر منفعت را برده‌اند تا از هزینه‌های کمتری که در خودروهای برقی وجود دارد، استفاده کنند.

اسکاتلند می‌خواهد تا سال ۲۰۳۲ نیاز به خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را حذف کند؛ اگرچه این کشور هنوز قدرت اجرایی برای ممنوع‌کردن آن‌ها را ندارد، زیرا این کاری است که دولت پادشاهی انگلیس باید انجام دهد.

منبع: زومیت
 

کد خبر 126414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha