احتکار خودرو در سایپا هم منتفی اعلام شد

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات مشتریان وزارت صمت گفت: كسری قطعات سبب شده تا شركت های خودروسازی نتوانند خودروهای تولید شده را تجاری سازی كنند و به متقاضیان تحویل دهند.

به گزارش پرشین خودرو، غلامرضا صارمیان، در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روند تحویل خودرو به متقاضیان، اظهار داشت: طی چند وقت اخیر گزارش های مبنی بر احتمال احتكار خودرو توسط شركت های خودروسازی رسانه ای شد، بدین جهت از هفته گذشته وزارت صمت بازدیدهای دوره ای و مستمر خود را از شركت های خودروسازی شروع كرد تا ابهامات به وجود آمده برطرف شود.


وی افزود: در بررسی های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی سرزده از پاركینگ های گروه خودروسازی سایپا و گفت وگو با مدیران این مجموعه مشخص شد كه موضوع احتكار منتفی است و به هیچ عنوان خودرو کامل در پاركینگ ها نگهداری نمی شود؛ تمام خودروهایی كه در پاركینگ ها موجود است، نقص قطعه دارند و امكان تجاری سازی آنها نیست.



سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات مشتریان وزارت صمت خاطرنشان كرد: كسری قطعات شركت های خودروسازی محرز است و دلیل اصلی این اتفاق تاخیر در تخصیص ارز است. اگر خودروسازان بتوانند ارز مورد نیاز خود را تامین كنند، قطعات خودرو با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص خواهد شد و خودروهای موجود در پاركینگ خودروسازی به مرحله تجاری سازی می رسد.

وی با بیان اینكه موضوع معطلی محموله قطعات خودروسازان در بنادر به سرپرست وزارت صمت منعكس شده است، گفت: امیدوارم با همكاری كه بانك مركزی وجود دارد، روند ترخیص قطعات سرعت پیدا كند تا متقاضیان بتوانند خودروهای خود را از شركت های خودروسازی تحویل بگیرند.

صارمیان با اشاره به اینكه در جلسه ای كه با مدیران گروه خودروسازی سایپا داشتیم بر این امر تاكید شد كه تلاش برای تحویل خودروها به مردم بیش از گذشته باشد تا دغدغه خریداران مرتفع شود، تصریح كرد: شركت های خودروسازی با وجود تحریم های بسیار سخت و ظالمانه عملكرد خوبی داشتند و حال مجموعه های مرتبط با صنعت خودرو بایستی همكاری كنند تا این صنعت پویاتر عمل كند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم كمك خواهد كرد تا ترخیص قطعات با فوریت بیشتری باشد تا دیگر خودروها به علت كسری قطعه در پاركینگ خودروسازان باقی نماند.

کد خبر 126416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha