رونمایی از تورینگ سوپرلجرا ایرو 3 براساس فراری F12

شرکت ایتالیایی سوپرلجرا با ادامه فعالیت خود در زمینه‌ی ساخت بدنه برای خودروهای کلکسیونی، فراری F12 را بازتولید کرده است. این محصول جدید، تورینگ سوپرلجرا ایرو ۳ نام دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سوپرله‌جه‌را (Superleggera) بیشتر با نمونه‌های ویژه از استون مارتین شناخته می‌شود؛ اما سابقه‌ای طولانی در ساخت خودروهای تولید محدود براساس برندهای مختلف دارد. در زبان ایتالیایی، سوپرلجرا به‌معنی بسیار سبک است. این شرکت واقع در میلان ایتالیا، حدود یک قرن پیش تأسیس شد تا در صنعت ساخت بدنه خودرو (automobile coachwork) فعالیت کند. تاکنون مدل‌های متنوعی از آلفارومئو، فراری، لامبورگینی و استون‌مارتین توسط سوپرلجرا، بازطراحی و بازتولید شده‌اند.


فراری F12 یکی از جذاب‌ترین محصولات مدرن شرکت سازنده در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، جانشین دیگر محصول محبوب فراری با کد ۵۹۹ شد. امروز هم سری ۸۱۲ سوپرفست جای‌گزین F12 در کلاس سوپراسپرت‌های موتور جلو دونفره فراری شده است.

 

تورینگ سوپرلجرا ایرو 3


فراری نسخه‌ای ویژه از F12 با پسوند TRS نیز سال ۲۰۱۴ به تعداد بسیار محدود تولید کرد که تحت تأثیر مدل کلاسیک تستا روسا ۲۵۰ ساخت ۱۹۵۷ بود. حالا با گذشت ۸ سال از رونمایی F12، مهندسان و طراحان سوپرلجرا اقدام به تولید نسخه‌ای ویژه از این محصول فراری کرده‌اند.

 

تورینگ سوپرلجرا ایرو 3



طراحی خودرو برای تورینگ سوپرلجرا ایرو ۳، الهام‌گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای دهه ۱۹۳۰ میلادی است. این محصول، در عین زیبایی و خلاقیت که ظاهر F12 برلینتا را بهبود می‌دهد، به لطف پنل‌های فیبر کربن، ۱۵۰ کیلوگرم کاهش وزن فراهم می‌کند که برای یک خودرو اسپرت، بسیار ارزشمند خواهد بود. بال عقب با کشیدگی از سقف تا انتهای بدنه، تأثیر چندانی بر آیرودینامیک خودرو ندارد و صرفا برای شباهت با مدل‌های کلاسیک اضافه شده است. سوپرلجرا ایرو ۳ نسبت به مدل اصلی فراری F12، حدود ۲۰ سانتی‌متر بلندتر خواهد بود.

 

تورینگ سوپرلجرا ایرو 3



تورینگ سوپرلجرا ایرو ۳ از پیشرانه استاندارد فراری F12 استفاده می‌کند که V12 تنفس طبیعی با حجم ۶/۳ لیتری است. بر این اساس، قدرت ۷۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌متر فراهم می‌شود تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۱ ثانیه با نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت داشته باشد.

تنها ۱۵ دستگاه سوپرلجرا ایرو ۳ ساخته خواهد شد. قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده است و تحویل محصول نیز با گذشت ۶ ماه از زمان ثبت‌نام انجام می‌شود. قیمت یک مدل استاندارد از فراری F12 برلینتا، حدود ۴۰۰ هزار دلار است.

منبع: زومیت

کد خبر 126420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha