کد خبر 126525
۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
آدمک جدید تست تصادف مخصوص خردسالان

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا آدمک مخصوص تصادف جدیدی برای تست ایمنی کودکان در صندلی خودرو و آثار تصادف روی آنان معرفی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، آدمک مخصوص تست تصادف یا در اصطلاح دامی dummy جدیدی از روز کودک سه ساله طراحی شده تا به مهندسان کمک کند میزان آسیب و نحوه جلوگیری از آن را در تصادف ها روی کودکان به عنوان سرنشین خودرو اندازه گیری و تعیین نمایند.

سازمان یاد شده همواره در حال تغییر و بهتر کردن تست ها برای رسیدن به راه ها و حل مسئله است که آثار تصادف روی سرنشین های خودرو را به حداقل برساند.

 



شاید برای شما هم تعجب آور باشد وقتی که وقتی قانونی توسط حکومت آمریکا در خصوص تست تصادف اجباری می شود قابل تعمیم به همه خودروهای سواری نیست چون اکثر آدمک های مخصوص تست تصادف از لحاظ اندازه، وزن و شیوه طراحی طوری هستند که در نهایت مهندسان و دانشمندان بخش هایی از اندازه گیری و محاسبات خود را مجبورند به حدس و گمان اکتفا کنند که البته این حدس و گمان هم بر اساس آزموده و یافته ها است دلیل آن هم این است که این آدمک ها نمی توانند نماینده واقعی انسان ها باشند مخصوصاً که مردم دنیا از لحاظ نوع و اندازه بدن تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی مردم از اضافه وزن و عدم تناسب اندام رنج می برند و ساختن یک آدمک مخصوص تصادف که بتواند به نمایندگی از همه این انواع بدن ها اندازه گیری دقیقی در اختیار بگذارد چندان آسان نیست.

به همین دلیل ساخت این دامی ها همواره نیاز به روزآمدی اطلاعات در مورد زندگی مردم و شیوه زندگی آنها دارد. در آخرین اقدام اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا، آدمک های مخصوص اندازه گیری آثار تصادف از پهلوی خودرو و تأثیر آن روی صندلی کودک طراحی کرده است. علاوه بر این این سازمان تغییراتی را برای استاندارد ایمنی خودروی موتوری فدرال آمریکا Federal Motor Vehicle Safety Standard پیشنهاد کرده که برای اطلاعات بیشتر می توان به لینک FMVSS 213 مراجعه کرد. بر اساس این تغییرات، نحوه مهار کردن خردسالان بر پایه تست های تصادف از رو به رو مشخص شده است. به بیان دقیق تر، این سازمان نحوه باز شدن کیسه هوا در خودروهای مدرن تر و آسیب آن به کودکان در صندلی عقب را اندازه گیری و محاسبه کرده است.

به پیشنهاد این سازمان بهتر است لیبل مخصوصی روی صندلی خودروها طوری طراحی شود که والدین خردسالان را در صندلی مخصوص کودک به شیوه مناسبی قرار دهند تا آسیب هنگام برخورد از پهلو به حداقل برسد.

کد خبر 126525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha