کد خبر 126561
۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
هاچبک برقی هیوندای RM20e معرفی شد

هیوندای در تلاش است تا یک مدل الکتریکی کاملا جدید را به سبد محصولات تجاری خود اضافه کند. این خودروساز کره‌ای به‌تازگی از نمونه پیش‌تولید با نام RM20e رونمایی کرده است که ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

به گزارش پرشین خودرو، تلاش و سرمایه‌گذاری گسترده هیوندای در صنعت خودروهای برقی، هر روز با ابعادی تازه ادامه پیدا می‌کند. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان دنیا، تمرکز ویژه‌ای بر کراس‌اورهای الکتریکی و خانوادگی دارند؛ هیوندای طی ماه‌های آینده یک یا چند هاچبک پرسرعت الکتریکی رونمایی خواهد کرد.


پیش‌تر، مدل مسابقه‌ای و مخصوص پیست هیوندای برپایه ولوستر N و کد مدل eTCR معرفی شده بود. نمونه جدید با نام RM20e هم ظاهرا، نسخه‌ای تقویت شده از ولوستر است با این تفاوت که توانایی‌های فنی بالاتری ارائه دارد. حروف RM مخفف Racing Midship به‌معنی مسابقه‌ای متعادل یا خودرو مسابقه‌ای قابل تنظیم برای جاده‌های شهری است و کد ۲۰، اشاره به بیست‌امین پروژه هیوندای از سری RM دارد که سال ۲۰۱۲ آغاز شد. طبیعتا حرف e هم پیشرانه تمام برقی RM20e را نشان می‌دهد.

 

هاچبک برقی هیوندای RM20e

 

نمونه پیش‌تولید RM20e دارای ۸۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو بنابر ادعای شرکت سازنده، در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و می‌تواند سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۹/۸۸ ثانیه ممکن کند. نهایت سرعت RM20e به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است که برای یک هاچبک الکتریکی، فراتر از انتظار خواهد بود. هیوندای در بیانیه مرتبط با این خودرو، هدف از تولید RM20e را ارائه محصولی پرقدرت با توانایی عالی در تعادل، مانور و ترمزگیری عنوان کرده است که راحتی، سکوت و کارایی یک مدل جاده‌ای برای استفاده روزانه را نیز پوشش می‌دهد.

هیوندای RM20e، بستری برای آزمایش جدیدترین فناوری‌های شرکت سازنده در زمینه خودروهای اسپرت و الکتریکی است. بزرگ‌ترین خودروساز کره، قرارداد همکاری با ابرخودروساز برقی جمهوری چک، شرکت ریمک دارد و از دانش آن در ساخت سری خودروهای RM استفاده خواهد کرد.

منبع: زومیت

کد خبر 126561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha