کد خبر 126586
۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
هزینه خودروهای برقی نصف بنزینی‌ها

خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ با پریز برق، تا 50 درصد در هزینه نگهداری و تعمیرات صرفه جویی می کنند.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس کانزومر ریپورتس [گزارش های مصرف کننده] Consumer Reports شاید قیمت خودروهای برقی بیشتر از بنزینی باشد اما هزینه های نگهداری و تعمیرات خودروهای بنزینی دو برابر خودروهای برقی در طول عمر مفید آن ها است.

داده های تحلیل شده «گزارش های مصرف کننده» از بین نظرسنجی های انجام شده در خصوص قابلیت اعتماد خودروها در سال های 2019 تا 2020 بوده که چند هزار خودروی برقی و بنزینی با هم مقایسه شده اند.


50 درصد صرفه جویی در تعمیر و نگهداری در طول عمر خودرو را می توان به 200 هزار مایل پیمایش بیشتر هم ترجمه کرد. گزارش کامل مقایسه هزینه های مالکیت خودروهای بنزینی و برقی گزارش های مصرف کننده به زودی منتشر خواهد شد. بر اساس همین گزارش خودروهای برقی 60 درصد کمتر از خودروهای بنزینی آلایندگی داشته و گازهای گل خانه ای کمتری منتشر می کنند.


گیب شنهار Gabe Shenhar‌ مدیر مرکز تست خودروی «کانزومر ریپورتس» میگوید: «برقی ها به اندازه بنزین سوزها نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند، به بیان دیگر تعمیرات این خودروها ارزان تر نیست بلکه صاحبان این خودروها کمتر مجبور می شوند برای تعمیر مراجعه کنند. ضمن آن که نگهداری آنها آسان تر است و در مجموع هزینه کمتری دارد حتی خیلی از خودروهای برقی شتاب بهتری نسبت به بنزینی دارند و آلاینده های کمتری به هوا انتشار میدهند.»

 

خودروهای برقی



در داده های کانزومر ریپورتس هزینه نگهداری و تعمیر انواع خودروهای برقی و هیبریدی و بنزینی به این صورت عنوان شده است:

خودروهای تمام باتری یا BEV: 3 سنت (0.03 دلار) به ازای هر مایل
برقی هیبریدی یا PHEV: 3 سنت (0.03 دلار) به ازای هر مایل
درون سوز یا بنزین سوز ICE: 6 سنت (0.06 دلار) به ازای هر مایل

عجیب این جا است که صاحبان خودروهای هیبریدی به اندازه تمام برقی صرفه جویی دارند و این موضوع خیلی با منطق جور در نمی آید چون اصل و پایه اکثر خودروهای هیبریدی موتورهای بنزینی است و انتظار می رود که هیبریدی ها بیشتر به بنزینی ها نزدیک باشند.

منبع: سایپا

کد خبر 126586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha