کد خبر 126587
۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
پهلوگیری بدون نوبت کشتی‌های رو-رو در بنادر

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضاء رسید و در این یادداشت تفاهم، بر پهلوگیری بدون نوبت همه کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور تأکید شد.

به گزارش پرشین خودرو، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضاء رسید.


در این مراسم، فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.


وی با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر باید در دستور کار قرار گیرد.

کوهساری بیان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت ها و خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

وی اذعان داشت: با امضای یادداشت تفاهم نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری اضافه کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی، ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در همه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در همه بنادر شمالی کشور است.

وی افزود: پهلوگیری بدون نوبت همه کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت های تفاهم نامه یاد شده است.

منبع: فارس
 

کد خبر 126587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha