شاهین، نگاه مردم به صنعت خودرو را تغییر می دهد

كارشناس اقتصاد مركز ملی رقابت گفت: بازار خودروی ایران به خودروهای جدید و به روز نیاز دارد. از این رو، طراحی و تولید محصول جدید سایپا (شاهین) می تواند كمك كند تا صنعت و بازار خودرو در دو سال آینده متحول شود.

به گزارش پرشین خودرو، سمیرا غلامی درباره ورود خودرو جدید سایپا و اینكه شاهین تا چه حد می تواند بر بازار خودرو و حتی تولیدات این صنعت اثر بگذارد، گفت: به نظر می رسد شاهین بتواند تغییرات مناسبی را در بازار خودرو ایجاد كند، البته این تاثیرگذاری را نمی توان در كوتاه مدت دید و برای اینكه بازار خودرو با ورود محصول جدید با تغییرات مواجه شود، نیاز به زمان دارد.

وی با بیان اینكه در بلندمدت تاثیر حضور خودرو شاهین در بازار بیشتر خواهد شد، گفت: اگر شاهین به جهت كیفیت و قیمت مناسب باشد، می تواند نیاز خیلی از شهروندان را پوشش دهد و این همان خواسته ای است كه بارها در مورد تنوع محصولات خودرویی عنوان می شود.

 



این كارشناس اقتصاد مركز ملی رقابت افزود: طراحی و تولید خودرو شاهین بیانگر آن است كه گروه خودروسازی سایپا نسبت به سایر شركت های خودروسازی موفق عمل كرده و می تواند بخشی از تقاضاهای موجود بازار را پاسخ دهد.

وی خاطرنشان كرد: محصول شاهین به جهت كیفیت، ظاهر و مباحث فنی قابل قبول است به همین دلیل شركت های خودروسازی باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند تا خودروهایی كه مردم انتظار دارند طراحی و تولید شود؛ طی این سال ها كمتر شاهد تولید خودروهای جدید داخلی بودیم.

غلامی با بیان اینكه گروه خودروسازی سایپا پراید را كنار گذاشت و این اتفاقی مثبت برای صنعت خودروی داخلی است، تصریح كرد: صنعت خودرو ایران همواره با پراید قضاوت می شد حال با كنار گذاشتن آن نگاه ها به مرور نسبت به این صنعت تغییر خواهد كرد.

وی گفت: زمانی كه مردم با خودرو شاهین و قابلیت های آن آشنا شوند، صنعت خودرو جان می گیرد و حاشیه هایی كه در مورد این حوزه وجود دارد از بین خواهد رفت. كیفیت خودرو برای مردم اهمیت زیادی دارد لذا سایپا باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا خودرو كیفی به مردم تحویل دهد. در این صورت مردم هم به صنعت خودرو و پتانسیل هایی كه در این حوزه وجود دارد اعتماد خواهند كرد.

کد خبر 126664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha