کد خبر 126692
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ساخت پایانه‌های مرزی در دولت شتاب گرفت

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: با ساخت و تجهیز بیش از هشت پایانه مرزی در دولت تدبیر و امید که ارزش روز آن بالغ بر یک هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال است، ساخت و تجهیز پایانه‌های مرزی شتاب گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، خداداد مقبلی، افزود: دولت تدبیر و امید با هدف رونق کسب‌و کار و تسهیل عبور و مرور برای مسافران و افزایش تبادلات تجاری با همسایگان خود توسعه زیرساخت و تجهیز پایانه‌های مرزی را در دستور کار قرار داد.


معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ساخت پایانه‌های مرزی در چند سال اخیر شتاب گرفته است، گفت: بزرگترین سالن مسافری مرزی کشور در پایانه مرزی شلمچه در سال ۹۵ و با ظرفیت سرویس دهی روزانه به ۵۰ هزار مسافر افتتاح شد.


مقبلی به محوطه‌سازی پایانه چذابه به عنوان یکی از مهمترین گذرگاه‌های کشور و همچنین مرز صادرات کالا به کشور عراق اشاره کرد و گفت: این پایانه نیز در ۳۰ هزار متر مربع در سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

به گفته مقبلی عملیات اجرایی فاز ۲ پایانه مرزی بیله سوار به عنوان گذرگاه تجاری ایران با جمهوری آذربایجان در ۴۰ هزار متر مربع نیز در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید که از آن به عنوان شاهراه حیاتی ارتباط و تجارت با جمهوری آذربایجان یاد می‌شود و در اواخر سال ۹۷ به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای همچنین به پایانه مرزی لطف آباد اشاره کرد و گفت: ارتباط تجاری ایران و ترکمنستان نیز در دولت دوازدهم با تکمیل این پایانه تسهیل شد و ۶ هکتار محوطه‌سازی در این پایانه انجام شده است.

 

پایانه مرزی



به گفته مقبلی، در این پایانه‌های مرزی در این سال‌ها بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن بالغ بر هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال است.

وی گفت: امسال و در هفته دولت فقط برای افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو که یکی از شکیل‌ترین پایانه‌های مرزی است در آذربایجان غربی۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شد که ارزش روز آن ۶۱۱ میلیارد ریال است؛ همچنین در مرز رازی در استان آذربایجان غربی نیز درحال ساختمان سازی سالن مسافری و تجاری به مساحت نزدیک بر ۷ هزار متر مربع هستیم که امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از بهسازی سالن قدیمی‌ترین پایانه مرزی کشور در مرز بازرگان خبر داد و گفت: این پایانه مرزی که به دلیل ارتباط با کشور ترکیه بسیار مهم است که در حال تجهیز بوده و ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مقبلی هم چنین از ساخت پایانه مرزی جدید در استان سیستان‌و بلوچستان خبر داد و گفت: عملیات پایانه مرزی موقت ریم‌دان نیز به پیشرف ۶۳ درصدی رسیده است که تکمیل کننده ارتباطات ایران و پاکستان خواهد بود.

وی احداث ساختمان فنی در پایانه مرزی میلک در مرز ایران و افغانستان و احداث سالن مسافری در مهران را از دیگر برنامه‌های دولت در بخش ساخت و تجهیز پایانه‌های مرزی اعلام‌کرد.

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: به طور کلی ارزش قراردادهای در دست اجرا توسط سازمان راهداری به ۴۹۰ میلیارد ریال می‌رسد و ارزش روز در بخش توسعه و تجهیز پایانه های مرزی در دولت تدبیر و امید حدود ۶۵۳ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا
 

کد خبر 126692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha