معرفی شورولت کامارو ینکو SC با تیونینگ ۱,۰۵۰ اسب‌بخار

تیونر آمریکایی SVE نسخه‌ی جدید شورولت کامارو Yenko / SC را با قدرت ۱،۰۵۰ اسب‌بخار و قیمت پایه ۱۱۵،۴۹۰ دلار معرفی کرد که تیراژ آن در آمریکا به ۵۰ دستگاه محدود می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت تیونینگ خودرو اسپشالتی وهیکل اینجینیرینگ (SVE) با معرفی شورولت کامارو جدیدی با قدرت ۱،۰۵۰ اسب‌بخار، دوباره ثابت کرد که تیونرهای بازار خدمات پس از فروش در خط مقدم جنگ برای اسب‌بخار بیشتر هستند. محصول جدید اسپشالتی، شورولت کامارو Yenko / SC نامیده و تیراژ آن در سراسر آمریکا به ۵۰ دستگاه محدود می‌شود.

شورولت کامارو ینکو SC در دو مدل 1SS و 2SS مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته و پکیج اختیاری 1LE برای خریداران عرضه می‌شود. این خودرو از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر ۶/۸ لیتری مبتنی بر LT-1 و مجهز به سوپرشارژر ماموت بهره می‌برد تا ۱،۰۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱،۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که به ترتیب ۵۰ و ۲۵ واحد نسبت به قدرت و گشتاور ینکو کامارو ۲۰۲۰ اسپشالتی افزایش می‌یابد.


اسپشالتی وهیکل اینجینیرینگ توضیح داد که مطمئنا دستیابی به اطمینان از این قدرت خروجی، نیاز به ساخت پیشرانه هشت سیلندر با میل‌لنگ فولادی فورج، پیستون‌های آلومینیومی فورج و سرسیلندرهای LT4 و سایر قطعات باکیفیت دارد. اسپشالتی همچنین سیستم سوخت‌رسانی خودرو را با نصب دریچه گاز بزرگ‌تر، مسیر اگزوز جدید با لوله‌های هدر طولانی‌تر و مبدل‌های کاتالیزوری جریان بالا به‌روزرسانی می‌کند.

اسپشالتی سپس توجه خود را به سیستم خنک‌کاری معطوف می‌کند که شامل کولر روغن پیشرانه، رادیاتورهای دوگانه بیرونی، کولر جعبه‌دنده و کولر دیفرانسیل عقب می‌شود. این شرکت همچنین سیستم تعلیق بازطراحی‌شده را با بوش، فنر و میله‌های تثبیت‌کننده خاصی نصب می‌کند، اگرچه فناوری کنترل سواری مغناطیسی (Magnetic Ride Control) کارخانه نصب نشده است.

 

شورولت کامارو ینکو SC



از نظر بصری، تقریبا غیرممکن است که ینکو SC را با کامارو معمولی اشتباه گرفت. این خودرو فقط به‌صورت کوپه ارائه می‌شود و از کاپوت فیبر کربنی استفاده می‌کند که قسمت مرکزی آن بدون رنگ مانده است. مجموعه‌ای از نشان‌ها و برچسب‌ها، به‌همراه رینگ‌های آلیاژی پنج پره نیز وجود دارد. در داخل کابین، نشان ینکو SC با شماره سریال خودرو به سرنشینان جلو یادآوری می‌کند که سوار بر کاماروی معمولی نیستند. نمادهای ینکو نیز روی پادری‌ها و کفپوش‌های خودرو ظاهر می‌شوند.

اسپشالتی تنها ۵۰ دستگاه از ینکو SC را برای سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و آن‌ها ازطریق نمایندگی‌های شورولت در ایالات متحده آمریکا و کانادا دردسترس خریداران خواهند بود. البته این شرکت مشخص نکرده است که پیشرانه خورجینی هشت سیلندر خودرو چه اندازه با استانداردهای آلایندگی کالیفرنیا مطابقت دارد. این خودرو نسخه‌ی تبدیل‌شده‌ی مجاز است، بنابراین تیونینگ آن توسط اسپشالتی، ضمانت کامارو را باطل نمی‌کند. علاوه بر این، پیشرانه و سوپرشارژر با سه سال گارانتی یا ۶۰ هزار مایل (۱۰۰ هزار کیلومتر) عرضه می‌شوند.

قیمت شورولت کامارو ینکو SC از ۶۹،۹۹۵ دلار شروع می‌شود، اما این رقم شامل قیمت مدل اصلی کارخانه سازنده نخواهد شد. شورولت ۳۷،۵۰۰ دلار برای کامارو 1SS و ۹۹۵ دلار برای حمل تا مقصد و ۷،۰۰۰ دلار برای پکیج 1LE هزینه دریافت می‌کند؛ بنابراین قیمت کلی ینکو SC حدود ۱۱۵،۴۹۰ دلار است. با انتخاب تیپ 2SS، این رقم به ۱۲۰،۴۹۰ دلار افزایش می‌یابد و این قیمت، قبل از افزودن هزینه‌های آپشن‌های گوناگون خودرو است.

کسانی که به کامارو علاقه ندارند و از پیک‌آپ‌های تیون‌شده لذت می‌برند، می‌توانند وانت مدرن جی‌ام‌سی سایکلون (GMC Syclone) مبتنی بر کنیون را سفارش دهند. این وانت از پیشرانه سوپرشارژ ۵/۳ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۷۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۱۳ نیوتن‌متر بهره می‌برد. کسانی که به این حد نیز راضی نیستند می‌توانند وانت شورولت سیلورادو را مجهز به پیشرانه ۶/۸ لیتری خورجینی هشت سیلندر کامارو انتخاب کنند، اگرچه قدرت تولیدی آن ۸۰۰ اسب‌بخار است.

منبع: زومیت
 

کد خبر 126702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha