کد خبر 126717
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
 تولید بنزین در ونزوئلا ازسرگرفته شد

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش تولید بنزین را در دو پالایشگاه ازسر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، نیکلاس مادورو در توییتی نوشت: "مردم ونزوئلا، با وجود حملات خارجی، ما تولید بنزینی که کشور نیاز دارد را با ساخت دو پالایشگاه، آغاز کردیم و برای این فصل، من طرح ساماندهی عرضه بنزین از پنجم اکتبر تا پنجم نوامبر را تایید کرده ام. پیش بروید و پیروز شوید."


ونزوئلا ماههاست که با کمبود شدید بنزین دست و پنجه نرم می کند و پالایشگاههای این کشور به دلیل کمبود مواد رقیق کننده که برای تولید سوختها ضروری هستند و همچنین نیاز مبرم به تعمیرات پالایشگاه، با نرخ بالاتر از ۱۰ درصد ظرفیتشان قادر به فعالیت نبوده اند. کمبود مواد رقیق کننده در پی وضع تحریمهای آمریکا علیه دولت ونزوئلا به وجود آمد.

 

بنزین



ایران که خود نیز هدف تحریمهای آمریکا قرار دارد، برای تعمیر پالایشگاههای ونزوئلا به کمک این کشور شتافت و حدود پنج ماه قبل ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و مشتقات آن را از طریق پنج نفتکش ارسال کرد. سابق بر این ونزوئلا ارزان‌ترین بنزین دنیا را داشت و به مدت دو دهه بنزین در این کشور با قیمت‌های یارانه‌ای عرضه می‌شد اما در نتیجه فلج شدن پالایشگاه‌های نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا و توزیع ناکافی، بازار سیاهی شکل گرفته است که در آن هر لیتر بنزین حداقل دو دلار فروخته می‌شود، در حالی که مردم برای دریافت بنزین در مقابل جایگاه‌های سوخت ساعتها منتظر می مانند.

نیکلاس مادورو از سازمان ملل متحد خواست به تحریمهای آمریکا اعتراض کند و اظهار کرد: همه کشورهایی که از صلح دفاع می کنند باید علیه تحریمهای وضع شده از سوی آمریکا علیه ونزوئلا و کشورهای دیگری شامل کوبا، نیکاراگوئه و سوریه اعتراض کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا که یکی از اعضای موسس اوپک است، بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد اما درآمدهای ارزی این کشور که عمدتا از فروش نفت بوده است از سال ۲۰۱۴ تحت تاثیر ریزش قیمت نفت، سوءمدیریت در تعمیرات و نگهداری تجهیزات و تحریمهای آمریکا، ۹۹ درصد سقوط کرده است.

کد خبر 126717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha