کد خبر 126744
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تسلا در فکر رفتن به هندوستان

تسلا که بعد از تولید در کشور چین، کارخانه ای در حال احداث در آلمان دارد و وعده وانت سایبری را در تگزاس داده است حالا قول رفتن به هندوستان داده است.

به گزارش پرشین خودرو، در سال های اخیر مد شده است که به جای انتشار خبر در خبرگزاری ها و روزنامه ها، سیاستمدران و مدیر عاملان شرکت ها اخبار را در صفحه توییتر خودشان منتشر می کنند. از قضا ایلان ماسک هم به تازگی در صفحه توییتر خود در پاسخ به یک کاربر که پرسیده بود آیا تسلا به هندوستان هم می رسد نوشت: «سال بعد حتماً».


با توجه به این که ماسک در سال 2019 هم همین پاسخ را داده بود و همه ی خاطرخواهان تسلا در هندوستان انتظار می کشیدند که سال 2020 صاحب تسلا شوند حال این کمپانی در دفاع از خود می گوید که شیوع ویروس کرونا همه خودروسازان را با چالش دوچندان مواجه کرده است.


تا سال 2021، تسلا دو کارخانه گیگافکتوری، یکی در آستن تگزاس و دیگری در برلین را در زمانبندی برنامه های خود دارد. در تگزاس قرار است وانت های وعده داده خود به نام سایبرتراک یا وانت سایبری و شاسی بلند مدل Y‌ را به تولید انبوه برساند. برای توسعه در اروپا هم باید کارخانه برلین آن تا سال 2021 به بهره برداری برسد و این در حالی است که خود آلمان بزرگترین کانون تولید خودروهای اروپا و جهان است.

البته اگر تسلا از عهده برآید، کشور هندوستان بسیار مستعد پیشرفت است چون «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور تمام تمرکز دولتش را در بخش صنعت خودرو روی خودروهای برقی قرار داده است.

در شش ماهه نخست سال 2020، هندوستان به دلیل شیوع کرونا ضربه سختی را در فروش خودرو دید

منبع: سایپا

کد خبر 126744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha