فروش قایق رکوردشکن فراری در حراجی + تصاویر

خودروسازان زیادی در حوزه ساخت قایق فعالیت می کنند، به طور مثال هوندا برای قایق ها موتور طراحی می کند یا مرسدس بنز که قایق های برند AMG را تولید می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هر چند بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا، تکنولوژی خود را در ساخت قایق های مختلف به کار بستنند و هر کدام نیز به موفقیت هایی در این حوزه دست یافتند اما داستان فراری در ساخت قایق جذاب تر از سایر خودروسازان دیگر بوده است.


فراری در سال 1950 و با هدف رکوردشکنی در دریا، ساخت یک قایق پرسرعت را آغاز کرد که امروز این قایق با قیمتی بالا در یک حراجی عرضه شده است.


در اصل ایده ساخت این قایق را اچیل کاستولدی به شخص انزو فراری داد تا در مشارکتی دو جانبه به ساخت این قایق بپردازند.هدف اصلی از ساخت این قایق نیز چیزی نبود جز ارضای حس برتری جویی مالک فراری حتی در دریا.

 



این قایق با نظر انزو فراری به یک موتور 4.5 لیتری وی12 که توان اسمی 550 تا 600 اسب بخار داشت، تجهیز شد. فراری این موتور پرقدرت را درون بدنه ای از جنس هیدروپلن قرار داد که روی چوب سخت سوار شده بود و طراحی آن به گونه ای بود که بتواند با ارتفاع بسیار کم و روی سطح آب به پرواز درآید.

 



قایق فراری که Arno XI نامگذاری شده بود در روز تست و ثبت رکورد توانست به سرعت 150مایل در ساعت دست یابد اما اندکی بعد از رسیدن به این سرعت منفجر شد.

بعد از این اتفاق، قایق فراری با موتور 4.5 لیتر با توان 385 اسب بخار بازسازی شد.

 



این پروژه را باید تنها تجربه فراری در دریا بدانیم چرا که فراری دیگر در این حوزه فعالیت نکرد و بازار قایق ها را به سایر رقبای خودروساز خود واگذار کرد.

از خودروسازانی که در حوزه ساخت قایق های تفریحی و تجملاتی فعالیت می کنند باید به لامبورگینی، لکسوس، مرسدس بنز و جگوار اشاره کرد.

در میان این شرکت ها، باید جگوار را یک سر و گردن بالاتر از سایرین بدانیم چرا که تجربه این برند در فرمول یک را توانسته است وارد حوزه قایق های تفریحی کند.

برای قایق فراری، قیمتی به طور رسمی اعلام نشده است اما پیش بینی می شود با قیمت پایه 1 میلیون دلاری، این حراج استثنایی استارت زده شود.

در انتهای همین صفحه می توانید تصاویر کامل این قایق را ببینید.

کد خبر 126761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha