کد خبر 126790
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
حمل و نقل عمومی منبع انتشار کرونا است

رئیس شورای شهرگفت: سیستم حمل و نقل عمومی منبع انتشار کروناست و نباید یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روزانه فشرده جا به جا شوند.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر گفت: علی رغم اینکه از میان اعضای شورای شهر خانم‌ها زهرا نژادبهرام و زهرا صدراعظم نوری کرونا گرفته‌اند اما جلسه به موقع تشکیل شد.


وی با اشاره به اینکه مصوبه اوراق مشارکت در این جلسه با قید یک فوریت بررسی شد، چون شهرداری قصد دارد ۴ هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت را از طریق سیستم بانکی دریافت کند، اظهار داشت: مشکلات حمل و نقل عمومی تهران به دلیل کم شدن مسافر مترو هم موضوع طرح دیگری بود.


هاشمی افزود: پیش از این سیستم حمل و نقل ما یارانه‌پذیر بود و از این طریق بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کردیم اما در حال حاضر تعداد مسافران نصف شده و باعث شده درآمد موجود سیستم نصف شود و شهرداری هنوز نتوانسته از دولت دریافت کند با یک فوریتی و افزایش نرخ بلیت این کسری را جبران کند. البته با تصویب یک فوریت این طرح در کمیسیون بررسی شده و راه‌های کسب درآمد واکاوی می‌شوند.

 

محسن هاشمی



رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اختلاف نظرها این طرح نیازمند بررسی دقیق‌تر نبود، ابراز داشت: این موضوع برای بررسی بیشتر رأی آورد و درستش این بود که دولت با توجه به شرایط کرونایی این کسری را جبران می‌کرد، خوشبختانه گفته شد نامه نگاری‌هایی در این زمینه شده است.

وی مصوبه اعطای وام از محل ۸۵ هزار تومانی که ستاد کرونا دولت برای سازمان‌ها و نهادهایی که از کرونا دچار آسیب شده‌اند را محل دریافت کمک از دولت برشمرد و گفت: از این طریق می‌توان مشکل تهران را رفع کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه دولت باید به موضوع حمل و نقل عمومی تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: اگر تعداد اتوبوس و واگنمان بیشتر بود انتشار کرونا کمتر می‌شد چون سیستم حمل و نقل عمومی منبع انتشار کرونا است و نباید یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر حمل و نقل عمومی فشرده جا به جا شوند.

وی با بیان اینکه معضل مهم ساخت و ساز تهران عارضه‌های ترافیکی ساختمان‌های بزرگ مقیاس است، گفت: شهرداری بر اساس طرح واصله باید برای پروژه‌های بزرگ مقیاس مطالعات ترافیکی داشته باشد.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود امروز قرار است تعدادی از مدیران شهرداری تغییر کنند و اعضای شورای از بی خبری ناراحت بودند، گفت: این‌طور نیست، حناچی هر زمانی که می‌خواهد مدیران ارشد را تغییر دهند ۳۶ ساعت قبل به من اطلاع می‌دهد و من به اطلاع اعضا می‌رسانم، البته شورای شهر نمی‌تواند در انتصابات دخالت کند اما می‌تواند نظرات تکمیلی خود را ارائه دهند.

منبع: مهر

کد خبر 126790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha