کد خبر 126791
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
خودروها هم منقرض می‌شوند!

اگر فکر می کردید که انقراض فقط مخصوص جانداران است، تجدید نظر کنید،‌ برندها و خودروهای خوشنام هم منقرض می شوند.

به گزارش پرشین خودرو، همین امسال 16 محصول دیگر از گردونه تولید و عرضه به بازار خارج می شوند. مثل انقراض جانداران این جا هم تغییر در محیط زیست و فرایند انتخاب نقش دارند. نه این که امسال سنگ آسمانی به زمین خورده باشد و تی-رکس ها را با انقراض مواجه کرده باشد. در این عرصه همه چیز به ذائقه مشتری باز می گردد. حالا مشتری ها چه می خواهند؟ فقط شاسی بلند (اس یو وی). فقط ده سال است که روند گرایش مردم به خودروهای کراس اور و شاسی بلند شتاب گرفته و همین گرایش به کراس اورها، خودروهای سدان را یکی یکی از گردونه خارج کرد. حالا خبر از انقراض خودروهایی مثل آکورای «آر ال ایکس»، بیوک رگال، شورولت امپالا، سونیک،‌ فورد فیوژن، لینکلن کانتیننتال و «ام کا زی» می رسد. حتی کوپه ی هوندا هم دوام نخواهد آورد.


فعلا سدان های با عملکرد (سرعت و شتاب) بالا از مرگ انقراض جان سالم به در برده اند ولی خودروهایی مثل لکسوس «جی اس»، مرسدس بنز «اس ال سی» در حال احتضارند. آی8 i8‌ ب ام و هم که این سؤال را مطرح کرد که آیا کسی حاضر است 6 رقم برای یک خودروی 6 سیلندر بپردازد که جواب یک «نه» بزرگ بود. کادیلاک CT6 هم سرنوشت مشابه پیدا کرد. آلفا 4C‌ اسپایدر با این که دنده دستی ارائه نکرد و ساختار آن از فیبرکربن بود وزنش کمتر از مزدا میاتای رقیب نشد و آن موتور 1.4 لیتری توربوشارژی هم دردی دوا نکرد.


اگر یک دهه پیش بود، خودروساز با یک طراحی مجدد و یک فیس لیفت جان دوباره به این خودروها می بخشید، چون نبود آنها می توانست از انتخاب مشتریان کم کند. اما حالا خودروسازان و برندهای معتبر دیگر روی مدل هایی که از چشم افتاده اند سرمایه گذاری نمی کنند.

 

خودرو



فقط برخی از مدل ها که خاطرات زیادی برای مشتریان در گذشته ایجاد کرده اند و می توانند حس نوستالژی زنده کنند، هنوز به حیات نصف و نیمه خود ادامه می دهند نمونه آن داج چالنجر. این خودرو از سال 2008 با استقبال رو به رو شد و هر سال هم ورژن های بهتری از آن به بازار آمد. تجربه نشان داده که به روزرسانی مداوم روی طول عمر مفید یک محصول تأثیر زیادی دارد. به جز چلنجر،‌ موستانگ فورد هم با تغییرات ظاهری تدریجی، به دوام خود در بین هواداران ادامه داده است. ب ام و سری ام و مرسدس بنز سری «ای ام جی» را به طور تدریجی به روزرسانی کرده و محبوبیت خود را بین هوادران حفظ کرده است.

برای آن که مردم کمتر به سراغ شاسی بلند بروند، لازم است که خودروهای سدان جاذبه کافی پیدا کنند.

در بین خودروهای در حال انقراض، هوندای فیت و تویوتای یاریس و آکورد دستی هم به چشم می خورند.

منبع: سایپا

کد خبر 126791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha