کد خبر 126796
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کشف خودرو سرقت شده پس از ۱۰ سال

رئیس پلیس تهران بزرگ از انهدام ۶۴ باند که اقدام به فعالیتهای مجرمانه می‌کردند، خبر داد و گفت: یکی از این باندها ۱۰ سال در زمینه سرقت خودرو فعال بوده است و حتی خودرویی از آنها کشف شده که ۱۰ سال پیش به سرقت رفته بود.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین رحیمی ظهر امروز در حاشیه چهارمین مرحله از طرح "کاشف" (دستگیر مجرمان حرفه‌ای و باندی) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت 262 سارق، مالخر و مجرم به عنف در طرح مذکور، اظهار کرد: 75 نفر از این متهمان در زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت تحت عنوان مأمور، 66 نفر در سرقت منزل و 18 نفر نیز در سرقت خودرو اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به انهدام مهمترین باندهای مجرمان در چهارمین مرحله از طرح کاشف، گفت: در این طرح موفق به انهدام باندی 3 نفره شدیم که خودروها را پس از سرقت و جعل شماره بدنه، شماره موتور و شماره پلاک انتظامی می‌فروختند؛ اعضای این باند 10 سال فعال بودند و از آنها خودرویی کشف شده که 10 سال قبل به سرقت رفته است.


وی ادامه داد: همچنین باند 13 نفره سرقت موتورسیکلت را منهدم کردیم از اعضای این باند تاکنون 50 دستگاه موتورسیکلت گرانقیمت که حداقل قیمت آنها 15 تا 20 میلیون تومان است کشف شده است.

 

سردار حسین رحیمی


به گفته این مقام انتظامی در چهارمین مرحله از طرح کاشف، پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به بازداشت 31 نفر نیز در رابطه با جعل و کلاهبرداری شدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور شرکت لیزینگ خودرو که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند و بالغ بر 300 نفر شاکی از آنها تاکنون به پلیس مراجعه کرده، منهدم شدند؛ این شرکتها حتی مجوز اولیه و ثبت شرکتها را نیز نداشتند بارها در رابطه با شرکتهای لیزینگ خودرو به هموطنان هشدار داده‌ایم؛ مردم به این شرکتها اعتماد نکنند.

رئیس پلیس تهران از بازداشت 16 نفر در رابطه به جرائمی همچون قتل، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز خبر داد و خاطرنشان کرد: در یک مورد نیز افرادی که در منطقه مرزداران به صورت مسلحانه اقدام به قدرت‌نمایی کرده بودند بعد از 2 ماه بازداشت شدند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار جدی به محکومان فراری متذکر شد: محکومان فراری در امان نخواهند بود افرادی که برابر احکام قضائی محکوم شده و خود را به مراجع قضائی معرفی نکردند توسط پلیس بازداشت خواهند شد.

وی بیان کرد: در مجموع در چهارمین مرحله از طرح کاشف 64 باند که در قالب‌های مختلف فعالیت داشتند منهدم شده و سارقان تاکنون به 2 هزار و 810 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رحیمی یادآور شد: تلاش پلیس بر این است که اموال مسروقه مکشوفه در حداقل زمان ممکن به دست مردم برسد در بعضی اوقات اموال مسروقه توسط سارق به فروش رفته است همچنین از هموطنان می‌خواهیم با مراجعه به سایت پلیس و سامانه "نما"، اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 126796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha