پیش نمایش کراس اور برقی پینین فارینا منتشر شد

دنیل گامبو که در زمینه‌ی طراحی خودرو با استودیو پینین‌فارینا همکاری می‌کند، با نظارت این شرکت تصاویری از کراس‌اور برقی eSUV منتشر کرده است که شاید روزی به مرحله تولید برسد.

به گزارش پرشین خودرو، در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، تصور اینکه در مدت چند سال، خودرویی مانند تسلا مدل X بتواند رواج پیدا کند، بسیار سخت بود. هنوز هم ما در دوره‌ای از طراحی‌های آینده‌نگرانه زندگی می‌کنیم، درحالی‌که خودروسازان دیگر از اینکه طرح‌های مفهومی را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل تولید کنند، ابایی ندارند. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که اگر خودروسازان در این مسیر باقی بمانند، ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خودروها چگونه خواهند بود.


صحبت از تصور خودروهای آینده شد؛ نظر شما درباره‌ی این پروژه دیدنی و جذاب ارائه‌شده توسط دنیل گامبو چیست؟ نظارت بر کار دنیل گامبو برای طراحی eSUV توسط پینین‌فارینا انجام شد و درنتیجه این کراس‌اور تمام الکتریکی که شباهت زیادی به کوپه‌های اسپرت آینده‌محور و خوش‌سواری دارد، پا به عرصه وجود گذاشت.

 

کراس اور برقی پینین فارینا

 

قطعاً با هیچ واژه مرسومی نمی‌توان این خودروی الکتریکی را توصیف کرد. ویژگی‌های شیک، اسپرت، جذاب و سایر موارد متنوع به نوعی برای توصیف ظاهر پویای آن به کار می‌روند که شاید بتوان در آینده واژه‌های بهتری هم پیدا کرد.

طراح این خودروی مفهومی می‌گوید:

می‌توان تیغه‌های کاپوت را به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی تم خارجی خودرو در نظر گرفت. این کمک می‌کند تا شکل خودرو از حالت مسطح بیرون بیاید و شخصیت ورزشی به آن بدهد. به عبارت دیگر، طبیعت تراش‌خورده نمای بیرونی در کناره‌های خودرو، با شکل صاف کاپوت که توسط دو خط برجسته تعریف شده، تفاوت درخورتوجهی ایجاد می‌کند. همچنین این ویژگی به‌عنوان مجرای آیرودینامیکی درکنار دیفیوزرهای جلو و عقب انجام وظیفه می‌کند.

 

کراس اور برقی پینین فارینا



کمک‌فنرهایی که در قسمت عقب وجود دارند، برای بازکردن صندوق عقب هستند؛ جایی که سرنشینان می‌توانند چمدان‌ها یا حتی باتری‌های اضافی را در آن ذخیره کنند.

درباره‌ی فضای داخل کابین چیز زیادی وجود ندارد؛ تنها می‌دانیم که این خودروی الکتریکی دارای طرح صندلی‌های ۲ + ۲ است و یک غربیلک فرمان مربع‌شکل و بدون صفحه‌نمایش یا دکمه‌های فیزیکی دارد. اگرچه ما فکر می‌کنیم که این خودرو، بیشتر یک تمرین است تا یک مدل مفهومی واقعی.

توجه داشته باشید که تصاویر منتشرشده توسط دنیل گامبو ساخته شده‌اند و طرح واقعی پینین‌فارینا نیستند.

منبع: زومیت
 

کد خبر 126842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha