کد خبر 126845
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
سدان کامپکت ام‌جی 5 معرفی شد

سدان کامپکت ام‌جی 5 برای حضور در بازار چین، استرالیا و بریتانیا آماده می‌شود. این محصول، مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی و توربوشارژ ۱/۵ لیتر خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، ام ‌جی (MG) مخفف عبارت گاراژ موریس (Morris Garage)، سال ۱۹۲۳ در انگلستان بنیان نهاده شد و امروزه، تحت مالکیت سایک موتورز چین فعالیت می‌کند. این شرکت از بحران‌های اقتصادی خودروسازی در بریتانیا جان سالم به در نبرد و بارها میان شرکت‌های انگلیسی و غیر انگلیسی، دست به دست شد. به‌عقیده‌ی کارشناسان، دوران طلایی ام‌جی به سال‌های دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی بازمی‌گردد که با خودروهای اسپرت و سبک‌وزن دونفره، طیف وسیعی از طبقه‌ی متوسط انگلستان را جذب خود کرد. سهام ام‌جی در سال ۱۹۶۷ به اتحادیه خودروسازی انگلیس واگذار شد و تا سال ۲۰۰۶، توسط بریتیش موتور، لیلاند، روور (Rover)، بریتیش ایرو اسپیس و حتی بی ‌ام‌ و آلمان فراز و نشیب‌ مالکیت و تولید را پشت سر گذاشت. خودروسازی ام‌جی، بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵، تقریبا تعطیل بود و تا سال ۲۰۰۶، تولیدات محدود و کم‌فروشی داشت.


باید قبول کرد سایک موتورز چین، با مدیریت صحیح و سرمایه‌گذاری به‌جا، برند ورشکسته‌ی ام‌جی را به صحنه‌ی رقابت بازگرداند و با تنوع بخشیدن به سبد محصولات این برند، خیلی زود به سودآوری رسید. مبلغی که سایک موتورز برای خرید شرکت ام‌جی در سال ۲۰۰۶ هزینه کرد، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، درحالی‌که سود عملیاتی ام‌جی با تیراژ تولید ۸۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۵ میلیون دلار بوده است.

 

ام‌جی 5

 


نسل اول ام‌جی 5 سال ۲۰۱۲ معرفی شد و با بدنه روئی 350 ساخت چین (Roewe 350) با نام ام ‌جی 350 عرضه‌ای محدود در ایران داشت. این خودرو مونتاژ چین، به بازار انگلستان و استرالیا نیز راه یافت. نسل دوم با طراحی بسیار متفاوت و هماهنگ با رقبای اروپایی، به‌تازگی در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شده است و تلاش می‌کند تا رقیبی ارزان‌قیمت برای هوندا سیویک سدان باشد.

 

ام‌جی 5

 

از نمای رو‌به‌رو و جانبی، شباهت بسیار زیادی بین ام‌جی 5 جدید و مرسدس بنز CLA دیده می‌شود. البته چراغ‌های اصلی، کاملا هماهنگ با زبان طراحی موجود در محصولات مدرن ام‌جی ارائه شده است و فراتر از یک محصول چینی، جذاب و چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد. حجم‌دهی بسیار خوب سپر جلو، خطوط به‌جا و چشم‌نواز روی درهای ورودی کابین، همراه‌با شیب ملایم سقف تا انتهای بدنه که حالتی شبیه به سدان‌های کوپه تداعی می‌کند، نکات مثبت در طراخی بدنه ام‌جی 5 هستند. ترکیب ادوات سپر، درپوش صندوق و چراغ‌ها در نمای پشت خودرو نیز، آنچنان هماهنگ هستند که شایعه طراحی خودروهای ام‌جی در انگلستان را قوت می‌بخشند.

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی خودرو ام‌جی 5 مدل ۲۰۲۱ منتشر نشده است. این محصول، احتمالا از دو نوع پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ ۱/۵ لیتری ساخت سایک موتورز استفاده خواهد کرد که به‌ترتیب، ۱۲۰ و ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت دارند. این محصول، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود، اما خرید با جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته یا خودکار ۶ سرعته، قابل انتخاب خواهد بود.

هم‌اکنون قیمت ام‌جی 5 مدل ۲۰۲۰ در بازار چین از ۱۳ هزار دلار شروع می‌شود و برای مدل توربو با جعبه‌دنده‌خودکار و امکانات کامل به ۲۰ هزار دلار می‌رسد.

منبع: زومیت

کد خبر 126845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha