آمادگی ایرلاین کره برای حمل‌ونقل جهانی واکسن کرونا

ایرلاین کره(کره ایر) کارگروه حمل‌ونقل واکسن کووید-۱۹ را برای آماده‌سازی حمل‌ونقل ایمن و سریع واکسن‌های ویروس کرونا پس از در دسترس قرار گرفتن راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، اوم جائه دونگ، معاون ارشد و رئیس بخش تجارت حمل‌ونقل باری هوایی، می‌گوید گروه ویژه «کره ایر» تمام جنبه‌های مربوط به حمل‌ونقل واکسن را بررسی می‌کند و یک سیستم و زیرساخت قوی برای توزیع سریع واکسن آماده می‌کند.


حمل واکسن یک فرآیند حساس و چالش‌برانگیز است که نیاز به امکانات و تجهیزات ذخیره‌سازی تخصصی دارد. واکسن‌ها معمولا باید در دمای پایین، بین ۲ تا ۸ درجه سلسیوس ذخیره شود و حتی بعضی از انواع آن‌ به دمای منفی ۷۰ درجه سلسیوس نیاز دارند.


پایانه باری «کره ایر» در فرودگاه بین‌المللی اینچئون دارای ۱۲۹۲ متر مربع انبار سرد است که می‌تواند ۱۰۰ تن بار را در خود جای دهد. علاوه بر این، برای گسترش فعالیت‌های خود، این ایرلاین قصد دارد تا سال آینده مرکز حمل بار خنک ۲۵۳۳ متر مربعی در کنار پایانه شماره ۲ فرودگاه بین‌المللی اینچئون(ICN) افتتاح کند.

کره ایر دارای تجربه قابل ‌توجهی در زمینه حمل بار تخصصی و اضطراری طی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ از جمله تجهیزات پزشکی و تجهیزات حفاظت شخصی(PPE) است. در ماه آوریل این شرکت هواپیمایی به دلیل تحویل سریع نیم میلیون کیت آزمایش کووید-۱۹ به فرودگاه بین‌المللی بالتیمور- واشنگتن در مریلند ایالات‌متحده شناخته شد؛ فرودگاهی که قبلا هرگز سرویس‌دهی نکرده بود.

 

واکسن کرونا



تخصص شرکت حمل‌ونقل در مدیریت و حمل‌ونقل داروها از طریق صدور گواهینامه توسط مرکز عالی معتبر اعتبارسنجی مستقل در زمینه مدیریت دارو(ICEA Pharma) توسط IATA شناخته می‌شود.

یاتا به‌ تازگی اعلام کرده برای انتقال واکسن کووید-۱۹ به تعداد زیادی بوئینگ B۷۴۷ نیاز است. حمل‌ونقل هوایی برای توزیع ایمن و به‌ موقع واکسن بسیار مهم و پر تقاضا خواهد بود.

کارگروه هواپیمایی در حال بررسی پیشرفت واکسن از جمله انواع واکسن و دمای ذخیره‌سازی مربوطه، شناسایی و ایمن‌سازی تجهیزات و امکانات لازم، تقویت نظارت، ایمنی، رویه‌های امنیتی برای مقابله در مواقع استثنایی و انجام شبیه‌سازی از طرح‌های متنوع است.

وی می‌افزاید: کره ایر برای کمک به پایان دادن بیماری همه‌گیر کووید-۱۹با تحویل واکسن در سرتاسر جهان با سریع‌ترین و ایمن‌ترین حالت ممکن آماده خواهد بود.

اخیرا بزرگترین هواپیماهای جهان پس از تایید از وزارت حمل‌ونقل، دو هواپیمای مسافربری بوئینگ B۷۷۷ و ۳۰۰ER به پیکربندی هواپیمای باری تبدیل شده است. این حرکت مطابق با عملکرد بسیاری از ایرلاین دیگر در سراسر جهان است که هم‌اکنون با استفاده از هواپیماهای مسافربری با صندلی یا حذف صندلی‌ها از هواپیماهای مسافربری خود برای پروازهای باری استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 126924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha