۲۵ فروند شناور کالای اساسی در بنادر پهلو گرفت

معاون فنی گمرک از پهلوگیری و تخلیه 25 فروند شناور حاوی کالای اساسی در بنادر و گمرکات خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: در حال حاضر، موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور معادل ۳ میلیون و ۴۰۲ هزار تن می باشد که ذرت، با میزان ۱ میلیون و ۶۲۳ هزار تن در صدر اقلام اساسی قرار دارد. همچنین ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار تن از کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره ) دپو شده است. همچنین، تعداد ۱۵ فروند شناور حاوی ۵۸۶ هزار تن کالای اساسی در حال تخلیه کالا بوده و ۱۰ فروند شناور حاوی ۵۸۴ هزار تن اقلام اساسی منتظر پهلوگیری در لنگرگاه هستند.


ارونقی میزان موجودی کالاهای غیراساسی غیرکانتینری را ۳ میلیون و ۷۹۱ هزار تن برشمرد و افزود: ۲ میلیون و ۸۷ هزارتن از این اقلام در بندر شهید رجائی بندرعباس دپو شده است و همانگونه که قبلاً نیز اعلام شده است، برآورد صورت پذیرفته نشانگر این است که بیش از ۸۰ درصد این اقلام را مواد اولیه، اجزاء و قطعات، تجهیزات مربوط و مواد واسطه ای مرتبط با خطوط تولید ، همچنین ماشین آلات مربوط به واحدهای تولیدی و لوازم و تجهیزات مربوط به پروژه های راهبردی و ملی تشکیل می دهد.

 

شناور


معاون گمرک ایران تعداد کل کانتینرهای موجود در بنادر کشور را ۱۰۲ هزار تی.ای.یو برآورد و خاطر نشان کرد: این تعداد کانتینر، کل کانتینرهای موجود در بنادر کشور در رویه های مختلف را نشان می دهد اما تعداد کانتینرهای پُر وارداتی بالغ بر ۳۰ هزار باکس کانتینر می باشد که محتوی کالاهای اساسی از جمله برنج و اقلام غیراساسی می باشند.

ارونقی در خاتمه ابراز امیدواری نمود با اجرای تصمیمات مهم اتخاذ شده متعاقب سفر معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان، که گزارش اقدامات صورت پذیرفته از سوی گمرک، در خبر جداگانه ای اعلام خواهد گردید روند ترخیص کالاهای اساسی و غیراساسی از گمرکات کشور تسهیل و تسریع گردد.

منبع: فارس

کد خبر 126958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha