آخرین مهلت ایرلاین‌‌ها برای رعایت پروتکل‌ها

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: چند ایرلاین با وجود تذکرهایی که دریافت کردند قصورهایی در زمینه رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات در این زمینه داشته‌اند و در این زمینه تا ابتدای آبان ماه فرصت دارند نسبت به اصلاح مواردی که به آن‌ها توصیه شده است، اقدام کنند.

به گزارش پرشین خودرو، تورج دهقانی زنگنه اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که بابت قصور در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر دریافت کرده‌اند و دوباره نسبت به آن بی‌توجهی کردند باید بدانند که بر اساس آخرین هشداری که به آن‌ها داده شده تا ابتدای آبان ماه فرصت دارند تا این نقیصه‌ها را اصلاح کنند در غیر این صورت برخورد لازم با آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: اگر هشدارهای لازم تا تاریخ مذکور توسط ایرلاین‌های داخلی جدی گرفته نشود، ضمن معرفی آن‌ها به مراجع قضایی و لغو مجوزهای پرواز شرکت‌های متخلف، از طریق رسانه‌ها، آن‌ها را به مردم نیز معرفی می‌کنیم.


رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از نکات و تذکراتی که به ایرلاین‌ها داده‌ایم این است که بسته‌های بهداشتی مانند ماسک به مسافران نمی‌دهند و مردم هم گزارش این تخلف را به سازمان هواپیمایی داده‌اند. جالب‌تر اینکه برخی ایرلاین‌ها در پاسخ به تذکر و هشدار سازمان اعلام کردند که با توجه به اجباری شدن استفاده از مساک به مسافران بسته بهداشتی نمی‌دهیم و خودشان باید ماسک داشته باشند اما به آن‌ها گفته‌ایم که در شرایطی که کترینک و ارائه برخی خدمات در شرایط کرونایی حذف شده و پول ماسک و بسته‌های بهداشتی در نرخ بلیت محاسبه شده است باید آن را به مردم بدهند.

 

تورج دهقانی زنگنه

 


دهقانی زنگنه تاکید کرد: اگر این گونه تخلفات از سوی ایرلاین‌ها از ابتدای آبان‌ ماه ادامه داشته باشد و در بازرسی‌های خود و گزارش مردم به آن‌ها اشاره‌ای شود، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

هفته گذشته روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در راستای ضرورت اجرای مقررات ابلاغی این سازمان در خصوص رعایت کامل کلیه پروتکل های بهداشتی در پروازها و گزارش وزارت بهداشت مبنی بر شکایت مسافرین از پروازهای دو شرکت هواپیمایی و با توجه به تذکرات سازمان، آخرین اخطار به این شرکت‌ها ابلاغ شد. در صورت استمرار عدم رعایت مقررات ابلاغی مندرج در شیوه‌نامه ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن لغو کلیه مجوزهای پروازی، نسبت به ارجاع تخلفات شرکت‌های مذکور به مقام قضایی اقدام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 126965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha