انتشار ۴هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه حمل ونقل

اعضای شورای شهر تهران لایحه ای را به تصویب رساندند که براساس آن شهرداری می تواند تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل ونقل عمومی منتشر کند.

به گزارش پرشین خودرو، صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران ادامه بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند یک تبصره چهارم مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل ونقل عمومی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت.


محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در دفاع از این لایحه گفت: در بودجه سال ۹۹، سقف انتشار اوراق مشارکت برای توسعه حمل ونقل عمومی ۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود که حالا شهرداری تهران درخواست دارد سقف این اوراق تا ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

 

شورای شهر

 

وی با بیان اینکه همانطور که می دانید ۵۰ درصد اصل و سود بازپرداخت این اوراق بر عهده دولت است و احتمالا دولت هم بدش نیاید که نتوانیم از این اوراق استفاده کنیم، افزود: به نفع شهرداری است که تا جایی که می توانیم از این اوراق استفاده کنیم و این موضوع در کمیسیون مشترک بودجه و حمل ونقل نیز بررسی و بدون مخالف به تصویب رسید.


اعضای شورای شهر تهران به لایحه اصلاح بند یک تبصره چهارم مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل ونقل عمومی شهر تهران رای مثبت دادند و براین اساس شهرداری تهران می تواند تا سقف ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل ونقل عمومی منتشر کند.

کد خبر 126995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha