کد خبر 127023
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
افزایش ناوگان‌های ریلی تولید داخل

وزیر راه و شهرسازی از افزوده شدن ۱۲۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی به این شبکه در ماه های گذشته خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه جهاد خودکفایی صنعت ریلی با بیان اینکه در یکسال گذشته با همت صنعتگران و شرکت‌های ریلی ظرفیت‌های تولید داخل را شتاب دادیم، گفت: تا به امروز علیرغم ایام کرونایی هر ماه مراسم الحاق ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی برگزار می‌شود که تاکنون هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو نوساز یا اورهال به ناوگان ملحق شده است. در مهر ماه این برگزار برگزار می‌شود.


وی افزود: در یک سال اخیر در پروژه‌های زیرساخت ریلی از ریل تولید داخل استفاده شده و در شرایط اقتصادی که حرکت جدی از سوی دشمن در جنگ اقتصادی برای نرخ ارز شتاب گرفته تکلیف ما کاهش تقاضای ارز است و با استفاده از تولید داخل باید اصل تقاضای ارز را به چالش بکشیم.

 

محمد اسلامی

 


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جمهور هر هفته آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی را از من پیگیری می‌کند، گفت: تاکنون ۵ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده و ۴۰ درصد افزایش خطوط ریلی را داشته‌ایم که تا پایان این دولت به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان و اردبیل به شبکه متصل می‌شوند، گفت: دو پروژه مهم یزد –اقلید و چابهار –زاهدان به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور در سال‌های اخیر به سرعت در حال احداث هستند.

اسلامی با تاکید بر اینکه در سال جاری حجم باری که از بنادر امام خمینی و شهید رجایی با قطار حمل می‌شوند را به دو برابر افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: تا پایان سال سهم ریل از حمل بار به ۱۵ درصد و در مراکز باری که به شبکه ریلی متصل هستند تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا و تعریف تعرفه ترجیحی با کشورهای CIF حجم بار حمل شده با ریل به شرق آسیا افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه ماه آینده خط آهن خواف –هرات به بهره برداری می‌رسد. ‌

 

کد خبر 127023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha