سیاست وزارت صمت حمایت از تولید موتورسیکلت برقی است

معاون وزیر و سرپرست ایدرو در نشست برنامه ریزی تولید انبوه موتورسیکلت های برقی گفت : طبق برنامه آغاز تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در سال جاری در دستور کار قرار دارد .

به گزارش پرشین خودرو، به گفته بیات در این طرح با حذف هزینه ۴۰ درصدی باتری و بهره گیری از شیوه سوآپ و باتری های امانی و ایجاد زیرساخت های لازم ارزان سازی قیمت محصول مدنظر قرار دارد.


بیات با اشاره به اقدامات ایدرو در این باره از جمله برگزاری فراخوان طراحی و تولید انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی ، شناسایی فعالان در حوزه تولید موتورسیکلت برقی داخل کشور ، برگزاری جلسه هماهنگی عمومی و خصوصی با تولیدکنندگان داخلی ، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل تولیدکنندگان منتخب داخل کشور و… تصریح کرد : تولید موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی وهم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است .

 

 

بیات همچنین شناسایی ظرفیت تولید قطعات و اجزاء اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری ، تعمیق میزان ساخت داخل، تامین اقلام استاندارد، افزایش تولید و ارزان سازی تیپ های معین را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح تولید موتور سیکلت برقی برشمرد و گفت : سازمان گسترش ، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدل ها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس اقتصادی تولید را پیگیری می کند .

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو همچنین بار دیگر پشتیبانی مجلس ، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزارت کشور و شهرداری های و پلیس راهور و سایر بخش ها در شتاب بخشی به طرح توسعه ، تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی ضروری خواند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس از آمادگی دستگاه قانون گذاری برای پشتیبانی از این طرح خبر داد .

نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو ، شهرداری تهران و شرکت های تولید کننده موتور سیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاه های خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.
 

کد خبر 127054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha