کد خبر 127058
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کیا استونیک GT Line مدل 2021 معرفی شد

تیپ GT Line از کراس‌اور کوچک کیا استونیک مجهز به پیشرانه نیم‌هیبریدی با قدرت ۱۱۸ اسب ‌بخار و سیستم کلاچ iMT، برای عرضه در بازارهای اروپایی معرفی شد.

به گزارش پرشین خودرو، سلتوس کوچک‌ترین کراس‌اور کیا در ایالات متحده است؛ اما اگر استونیک (به‌صورت فرضی) به آمریکای شمالی بیاید، شرایط کاملا تغییر خواهد کرد. این کراس‌اور کوچک حدود ۲۳۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از کیا سلتوس و همچنین ۴۰ میلی‌متر باریک‌تر است؛ درحالی‌که سقف آن ۸۰ میلی‌متر پایین‌تر قرار می‌گیرد. کیا اوایل سال جاری میلادی در اروپا نسخه‌ای از استونیک (Stonic) عرضه کرد و اکنون تیپ پرچم‌دار جدیدی ارائه می‌دهد.


محصول جدید کیا به سری خودروهای GT Line این شرکت که همیشه در حال رشد است، می‌پیوندد و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های بصری اسپرت را بدون هیچ‌گونه تغییر مکانیکی برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. مدل GT Line ظاهراً تهاجمی‌تر از نسخه‌های قبلی استونیک است، اگرچه خروجی‌های اگزوز دوگانه این خودرو قطعاً ظاهر عملکردی ندارند. طرح دورنگ با سقف متضاد و ورودی‌های هوای زردرنگ، حس خوبی ایجاد می‌کند و رینگ‌های ۱۷ اینچی اختصاصی برای این تیپ نیز عرضه می‌شود.

 

کیا استونیک GT Line

 

کیا استونیک GT Line با جلوپنجره منحصربه‌فرد و سپر اصلاح‌شده، میزبان ورودی‌های هوای جدیدی است. سینی زیر با رنگ نقره‌ای، تغییرات ظاهر بیرونی خودرو را که در ۶ رنگ اصلی و رنگ متضاد زرد یا سیاه برای سقف وجود دارد، کامل می‌کند. تغییرات داخل کابین خودرو چندان واضح نیست؛ اگرچه تودوزی جدید بسیار مهیج است و روکش چرمی فرمان با نشان GT Line نیز وجود دارد.

زیر کاپوت، همان پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ بنزینی معمولی کیا استونیک وجود دارد که با فناوری نیم‌هیبریدی معرفی‌شده برای مدل‌های متوسط این کراس‌اور کامل می‌شود. پیشرانه سه سیلندر استونیک ۱۱۸ اسب‌ بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته متصل می‌شود. البته برای این خودرو تمام سیستم انتقال قدرت به‌صورت سنتی نیست؛ بلکه سیستم کلاچ جدید کیا با نامiMT موجود است که استفاده از پدال کلاچ را حذف می‌کند و اتصال مکانیکی با یک سیستم کاملا الکترونیکی جایگزین می‌شود.

 

کیا استونیک GT Line



همچنین می‌توان پیشرانه را به جعبه‌دنده خودکار هفت سرعته دوکلاچه متصل کرد. در این حالت، حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه به ۲۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. صرف ‌نظر از نوع جعبه‌دنده، قدرت پیشرانه برخلاف نسخه AWD سلتوس منحصرا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هر دو نسخه‌ی مجهز به سیستم iMT و دوکلاچه، در زمان ۱۰/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌‌رسند و با بیشینه سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت کار می‌کنند.

کیا استونیک GT Line در انگلیس و احتمالاً سایر بازارهای اروپایی دردسترس خریداران خواهد بود. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این مدل در بازار اروپا در دست نیست و در هنگام عرضه نهایی قیمت آن مشخص می‌شود.
 

منبع: زومیت

کد خبر 127058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha