تویوتا میرای؛ خودروی هیدروژنی جدید پاپ با نشان های طلا + تصاویر

شرکت خودروسازی تویوتا در یک همکاری با کلیسای کاتولیک، خودروی جدید پاپ را بر اساس خودروی هیدروژنی میرای تامین کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بر اساس گفته های مسئولان واتیکان، مهمترین دلیل انتخاب تویوتا و خودروی میرای به نگرانی های زیست محیطی پاپ در خصوص تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین بازمی گردد.

مانند سایر خودروهایی که تا پیش از این مورد استفاده پاپ قرار گرفته است، این خودرو نیز شخصی سازی شده است تا برای دیدارهای مردمی پاپ مناسب باشد.تویوتا میرای پاپ به یک صندلی بلندتر مجهز شده است تا پیروان پاپ بتوانند به آسانی این شخصیت مذهبی را ببینند.

 



در تویوتا میرای یک سیستم روشنایی LED، مکان قرارگیری دو پرچم واتیکان در جلوی خودرو، چند نشان طلاکاری شده واتیکان و دستگیره ای برای دسترسی راحت پاپ به عقب خودرو جانمایی شده است.

تویوتا میرای از یک موتور الکتریکی با قدرت 153 اسب بخاری نیرو می گیرد که به وسیله یک مولد هیدروژن-برقی تغذیه می شود.

 



بر خلاف دیگر خودروهای الکتریکی، تویوتا میرای انرژی خود را از ترکیب هیدروژن و اکسیژن به دست می آورد و آب، تنها خروجی این واکنش از اگزوز خودرو است. بزرگ ترین مزیت خودروهای هیدروژنی نسبت به خودروهای الکتریکی، مدت زمان سوخت گیری در حدود ۵ دقیقه است اما تاکنون ایستگاه های سوخت اندکی برای خودروهای هیدروژنی طراحی شده است.

 



پاپ تا به امروز خودروهای زیادی را استفاده کرده است که می توان به بنز، هیوندای، جیپ، رنو و نیسان اشاره کرد.

پاپ حتی مالک یک دستگاه لامبورگینی هوراکان نیز بود که البته به عنوان هدیه از کارخانه لامبورگینی دریافت کرده بود البته در طول یکسالی که این خودرو در مالکیت پاپ بود، هرگز مورد استفاده این شخصیت مذهبی قرار نگرفت.

 



در نهایت این خودرو با امضایی که پاپ روی کاپوت آن زده بود در یک حراجی برای فروش عرضه شد تا مبلغ حاصل از فروش خودرو صرف اقدامات انسان دوستانه پاپ شود.

مسئولین حراجی رقمی بین 250 تا 350 هزار یورو را برای این خودرو در نظر گرفته بودند اما این خودرو در این حراجی با قیمت 715 هزار یورو (معادل 857 هزار دلار) به فروش رفت.

قیمت یک نمونه معمولی از لامبورگینی هوراکان چیزی نزدیک به 200 هزار دلار بود اما خودروی پاپ فرانسیس بیش از 4 برابر قیمت نمونه معمولی به فروش رفت.

کد خبر 127066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha