کد خبر 127085
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
صدور اجازه تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از صدور اجازه تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان بنا بر بخشنامه جدید وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، شهلا عموری در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشور عمان در خصوص تردد لنج‌های چوبی، اظهار کرد: این وزارتخانه در بخشنامه خود به شرکت بنادر عمان و بنادر صحار و صلاله و دقوم اعلام کرده است که در راستای تداوم امکان صادرات و واردات انواع کالا به بنادر عمان با استفاده از انواع کشتی‌ها، ضمن اتخاذ اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، ورود لنج‌های چوبی به بنادر این کشور با توجه به شرایطی آزاد است.


وی افزود: بر این اساس، تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان آزاد شده است و این لنج‌ها می‌توانند به بنادر کشور عمان تردد کنند.


عموری بیان کرد: اپراتورهای بنادر مجاز هستند اجازه پهلوگیری لنج‌های چوبی با انواع جنرال کارگو (فله‌بر) در بنادر عمان را صادر کنند اما در خصوص مواد غذایی و محصولات کشاورزی، تنها حمل سیب زمینی، پیاز و کدو حلوایی با لنج‌های چوبی مجاز است و امکان حمل سایر محصولات با این لنج‌ها وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: یکی از الزامات تعیین‌شده برای ورود لنج‌های چوبی به بنادر عمان، قرنطینه شدن خدمه در درون کشتی اعلام شده و تخلیه بار نیز تنها از طریق خدمه بندری انجام خواهد شود.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 127085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha