کد خبر 127123
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
جانشین و وارث هیوندایی مشخص شد

گروه خودروسازی هیوندایی، «یویی سان چونگ» را به عنوان ریاست هیئت مدیره منصوب کرد و جانشینی وی به جای پدر هشتاد ساله را مستحکم کرد.

به گزارش پرشین خودرو، انتخاب یویی سان چونگ نیروی تازه نفس برای پنجمین خودروساز دنیا به حساب می آید که می تواند به تلاش ها برای خودروهای برقی و خودروهای هوایی شهری (خودروهای پرنده) سرعت و شتاب بیشتری ببخشد.


حالا این غول بزرگ خودروسازی کره ای اولین انتقال از نسلی به نسل بعد را شاهد خواهد بود و چونگ 49 ساله بعد از 20 سال انتظار می گوید امیدوار است تغییر را به خوبی در دومین غول عظیم کره جنوبی راهبری کند مخصوصاً در زمانی که این مجموعه عظیم در حال رقابت در زمانه ای است که سرعت نوآوری های فناوری در صنعت خودروی جهانی شتاب گرفته است. چونگ می گوید: «حالا که میراث نوآوری جسورانه به من رسیده از این موهبت خوشنودم و در عین حال مسئولیت سنگینی برای گشودن فصلی جدید در گروه خودروسازی هیوندایی احساس می کنم.»


چونگ اقدام هایی را برای آینده برشمرد از جمله توسعه خودران ها (خودروهای بدون راننده)، برقی شدن محصولات، پیل سوختی (خودروهای هیدورژنی)، ربات ها، حمل و نقل نوین هوایی شهری (که در اصطلاح عامیانه به آن خودروهای پرنده می گویند).

بعد از اعلام این انتصاب، ارزش سهام هیوندایی بیش از 2.5 درصد رشد داشت. این در حالی است که شاخص کل صنعت خودرو در کره حدود 0.6 درصد کاهش داشته است. ارزش کیا در همین اثنا 1.6 درصد و ارزش هیوندایی موبیس 1.1 درصد کاهش نشان داده اند.

 

یویی سان چونگ

 

جانشینی یویی سان چونگ به جای پدرش مونگ-کو چونگ از نگاهی دیگر آغاز راهبری نسل سوم در مجموعه های عظیم صنعتی در کره جنوبی هم به حساب می آید. بعد از جنگ دو کره در دهه 1950، مدیران و راهبران مجموعه های عظیم صنعتی برای نجات از فقر کمر همت بستند طوری که اکنون حاصل زحمات آنها در سطح جهانی ثمر داده است.

پدر یویی سان در سال 2000 سکان هدایت هیوندایی را به دست گرفت و خودروسازی را که در آن زمان به خاطر کیفیت پایین مسخره می کردند، به پنجمین خودروساز مطرح دنیا تبدیل کرد. از سپتامبر سال 2018 پدر فرصت هایی را برای پسر خلق کرد تا توانایی های راهبری خود را به اثبات برساند و از اوایل امسال هم نقش معاون پدر را داشت تا این که به طور رسمی کرسی پدر در هیئت مدیره را به دست آورد.

گروه خودروسازی هیوندایی با سرمایه گذاری مشترک با شرکت آپتیو Aptive، 1.6 میلیارد دلار در صنعت خودران ها سرمایه گذاری کرده است. همچنین هیوندایی با اوبر برای ساخت تاکسی های هوایی برقی شراکت به وجود آورده است.

در ماه ژوئیه هم چونگ هدفگذاری کرده است که این شرکت بتواند در سال 2025 بیش از 10 درصد از سهم خودروهای برقی با باتری را به دست آورد.

منبع: سایپا

کد خبر 127123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha