کد خبر 127141
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
تائوس، ارزان ترین شاسی بلند فولکس واگن

تائوس فولکس واگن وارد رقابت با سگمنت خودروهای کراس اور خواهد شد و رقبای اصلی آن هیوندایی توسان و سوباروی کراسترک هستند فقط تائوس به امکانات ممتاز بیشتر مجهز خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، یا خودروهای سدان قد کشیده اند یا اس یو وی ها آب رفته اند، طوری که مردم کراس اورها را جزو خودروهای اس یو وی (SUV) به حساب می آورند. گروه خودروسازی فولکس واگن هم که طی چند سال گذشته، خودش را از قافله عقب دیده، برای بخش بازار اس یو وی های آب رفته و کوچک شده، خودروی جدیدی در نظر گرفته است. این آب رفتن در قد و قواره با معرفی «اطلس» اندازه متوسط در سال 2018 شروع شد، بعد هم کمی لاغرتر شد و به «اطلس کراس اسپورت» تبدیل شد و امسال به بازار آمد. اما این تلاش ها کافی نبود و فولکس می بایست خودرویی را در سگمنت کراس اورها معرفی می کرد که در حقیقت نوعی شاسی بلند جمع و جور و ریزه میزه به حساب می آیند. یعنی باید کوچکتر از مدل تیگوان Tiguan طراحی می کردند که در بازار موجود است. به نظر می رسد که مشتریان هم می خواهند خودرویشان قد بلند باشد و در عین حال جمع و جور هم باشد. طبیعی است که با این نگاه فولکس تائوس مدل 2022 می تواند خواسته های مشتریان را برآورده کند.

برای آن که دست تان بیاید و بتوانید تصور کنید که این خودروی با 175 اینچ طول و 72 اینچ عرض چه اندازه ای است، تائوس چیزی شبیه خودروی توسان هیوندایی، جیپ کامپس، نیسان روگ اسپورت، سوباروی کراسترک است؛ هر کدام به چشمتان آشنا است. شاسی بلند جمع و جور برقی فولکس هم که به زودی وارد بازار می شود و ID.4 نامگذاری شده تقریباً چیزی بین تائوس جمع و جور و تیگوان تمام قد است. با این حال قد و قواره تائوس از خودروهای شورولت تراکس، هوندای اچ آر-وی HR-V، هیوندایی کونا و نیسان کیکس Kicks بزرگتر است.


این روزها خودروسازان برای این که بتوانند استانداردها را رعایت کنند و با قانون دست به گریبان نشوند، مجبورند که حجم موتور را پایین تر بگیرند و در عوض برای جبران قدرت آن را به توربوشارژر مجهز کنند؛ تائوس هم مستثنی نیست و موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر آن تغییر شکل یافته موتور EA211 است که به توربوشارژر مجهز شده؛ موتور پاشش سوخت مستقیمی که در خودرو جتا Jetta هم مشاهده می شود. طراحی بیرونی آن جوان پسند و در عین حال زمخت و محکم به نظر می آید. تفاوت بنیادی و ساختاری با رقبای خود ندارد و به همین دلیل است که با بودجه های پایین هم جور در می آید. فضای صندوق آن هم قابل قبول و به عبارت دقیق تر 28.1 فوت مکعب است و به دلیل فاصله بین دو محور 105.9 اینچی، فضای داخلی کافی به سرنشینان می دهد. توان آن 158 اسب بخار و گشتاور آن 184 پوند-فوت است. (برای مقایسه از لحاظ توان بر حسب بخار تائوس با همین موتور 1.5 لیتری تقریباً همان توانی را ایجاد می کند که سوبارو با موتور 2 لیتری در اختیار می گذارد.)

 

تائوس


تائوس هایی که FWD (اعمال نیرو به 4 چرخ) هستند سیستم انتقال قدرت 8سرعته دارند و مدل هایی که AWD (اعمال نیرو به چهار چرخ مستقل از هم است) سیستم انتقل قدرت 7سرعته دوکلاچ در نظر گرفته شده است.

تائوس سقف پانورومایی دارد و صندلی های آن چرم تهویه پذیر است. هر چند قیمت آن رسمی اعلام نشده اما بین 23 تا 24 هزار دلار خواهد بود تا بتواند با رقبای خود بهتر بجنگد.

از لحاظ تریم داخل هم ظریف و تمیز از آب درآمده است داشبورد آن شیب مناسبی پیدا کرده است و به نوعی افقی است تا عمودی. با این که قیمت آن در حد خودروهای جمع و جور است اما فولکس در امکانات روی داشبورد کم نگذاشته است. سیستم صوت، تصویر، اینترنت روی داشبورد (یا در اصطلاح اینفوتینمنت) یک MIB3 با صفحه لمسی 8 اینچی است و امکان شارژ بدون سیم و هات اسپات وای وای در آن تعبیه شده است. روی همه مدل ها هم امکان نصب کارپلی اپل و اندروید اتو وجود دارد.

شاید دوست داشته باشید بدانید اسم تائوس از کجا آمده، تائوس نام شهری تاریخی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا است.

منبع: سایپا

کد خبر 127141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha