ایرلاین‌ها تست کرونا را جایگزین قرنطینه می‌کنند؟

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی بین‌الملل مدعی است قرنطینه اجباری مسافران فرقی با بستن مرزها نداشته و باید تست‌های فوری کرونا جایگزین آن شوند.

به گزارش پرشین خودرو، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی بین‌الملل، یاتا، در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای جایگزین کردن یک نظام آزمایش گیری برای تشخیص کرونا به جای قرنطینه کردن مسافران است.

این اقدام با هدف کمک به بهبود تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در دستور کار قرار گرفته است.


کنراد کلیفورد، معاون منطقه‌ای یاتا در آسیا و اقیانوسیه، می‌گوید این سازمان که شامل 290 شرکت هواپیمایی بین‌المللی است برای رسیدن به این هدف در حال همکاری با سازمان هوانوردی بین‌الملل و سازمان بهداشت جهانی است تا بتواند یک نظام آزمایش گیری سریع، ‌قابل اعتماد و ارزان برای تشخیص ابتلا به کرونا ایجاد کند.


وی گفت ما به تست کرونا نیاز داریم تا بتوانیم از شر قرنطینه شدن مسافران خلاص شویم.

کلیفورد می‌گوید چیزی که ما شاهد هستیم این است که در صورتی که قرنطینه 14 روزه مسافران اعمال شود فرقی با بسته بودن مرزها ندارد.

 

تست کرونا



وی تاکید کرد یاتا ترجیح می‌دهد که پیش از سوار شدن مسافران از آنها تست گرفته شود.

البته به شرطی که بتوان موافقت کشورهایی که سطح شیوع کرونا در آنها تقریبا برابر است را به دست آورد که از جمله این کشورها می‌توان به سنگاپور و هنگ کنک اشاره کرد.

هفته گذشته این دو کشور توافق کردند تا برای نخستین بار در هفت ماه گذشته مرزهای خود را به روی یکدیگر باز کنند و استثنائا توافق کرده‌اند تا بدون آنکه اتباع خود را قرنطینه کنند و با هدف کمک به بهبود همکاری‌های اقتصادی مرزهای خو را به روی یکدیگر باز کنند.

این اقدام البته از چند هفته دیگر آغاز خواهد شد ولی جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

کلیفورد می‌گوید تست کرونای سریع برای مسافران پروازی انجام می‌شود باید با قیمت کمتر از ده دلار انجام شود.

وی ادامه داد احتمال ابتلای مسافران به کرونا در مسافرت‌های هوایی با توجه به آنکه ایرلاین ها اقدامات خود در راستای ضد عفونی کردن هواپیماها را افزایش داده و از ارائه روزنامه و یا غذا در هنگام پرواز خودداری می‌کنند بسیار پایین است.

کلیفورد می‌گوید با توجه به آنکه تاکنون تنها 44 نفر در پروازها به کرونا مبتلا شده‌اند احتمال ابتلای مسافران یک به 27 میلیون است.

این مقام یاتا می‌گوید احتمال ابتلا به کرونا در پروازها کمتر از احتمال اصابت رعد و برق به افراد است.

وی ادامه داد ایرلاین‌ها اقدامات زیادی را انجام داده‌اند تا احتمال ابتلای مسافران به کرونا تقریبا به صفر برسد و ما شاهد آن هستیم. بنابراین فضای پروازها بسیار ایمن است.

یاتا در ماه ژوئن پیش‌بینی کرده بود که شرکت‌های هواپیمایی جهان به خاطر بحران کرونا مجموعا در سال 2020 معادل 84 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

کلیفورد می‌گوید البته انتظار می‌رود که این رقم با توجه به آنکه امید می‌رفت در سه ماهه سوم شاهد بهبود اوضاع باشیم اما این اتفاق نیفتاد بیشتر شود.

یاتا می‌گوید بعید است که تقاضا برای مسافرت‌های هوایی تا پیش از سال 2024 به سطح قبل از شیوع کرونا بازگردد.

کلیفورد البته می‌گوید محموله‌های هوایی کمی بهبود یافته و انتظار می‌رود برای سال‌های آینده هم ادامه یابد.

به گفته وی در سال 2019 دوازده درصد از درآمد شرکت‌های هواپیمایی از محل حمل و نقل بار بود.

این رقم طی سال جاری به 26 درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل آن افزایش خریدهای اینترنتی است.

منبع: فارس

کد خبر 127251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha