کد خبر 127254
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
میتسوبیشی اکلیپس کراس 2022 معرفی شد

کوچک‌ترین کراس‌اور میتسوبیشی، با تغییر چهره در سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود. اکلیپس کراس، پیشرانه ۱۵۲ اسب‌ بخار و آستانه قیمت ۲۴ هزار دلار خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، خودروسازی میتسوبیشی (Mitsubishi motors) با سابقه ۵۰ ساله شناخته می‌شود؛ درحالی‌که محصولات و خدمات متنوع برای صنایع مختلف ژاپن دارد. انواع قطار، کشتی، زیردریایی، تانک، هواپیمای جنگنده، موشک فضایی و نظامی با همکاری گروه صنایع سنگین میتسوبیشی (Mitsubishi Heavy Industries) تولید می‌شود. همچنین کلیه تجهیزات لازم برای انواع نیروگاه برق در سبد محصولات این مجموعه وجود دارد.


طی سال‌های گذشته، خودروسازی میتسوبیشی نتوانسته است متناسب با دیگر غول‌های این صعنت در ژاپن، رشد کند. حدود ۳۴ درصد از کل سهام این شرکت به نیسان فروخته شده است؛ اما همچنان مشکلات مالی در میتسوبیشی وجود دارد. احتمالا به همین دلیل، میتسوبیشی تلاش می‌کند عرضه کراس‌اورهای کوچک و متوسط را به‌عنوان محبوب‌ترین خودروهای دنیا افزایش دهد تا به سودآوری برسد. حالا محصولات گران‌قیمت مثل پاجیرو، لنسر اوولوشن (Lancer Evolution) و گالانت، با توقف یا کاهش شدید در تیراژ تولید مواجه شده‌اند.


اکلیپس کراس ۲۰۲۲ در مقایسه با مدل فعلی که از سال ۲۰۱۸ تولید می‌شود، متفاوت و زیباتر به‌نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو باریک‌تر هستند و به‌عنوان رشنایی روز یا رانندگی با شدت نور پایین در شهر کاربرد دارند. مه‌شکن‌ها و نورهای پرقدرت (نور بالا) داخل سپر جاگذاری و داخل حفره‌های بزرگ نصب شده‌اند. اکلیپس کراس جدید همچنان تلاش می‌کند تا نزدیک به کراس‌اورهای لوکس و فراتر از مدل‌های اقتصادی باشد؛ به‌همین دلیل ادوات کروم را حفظ و قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ را به‌ندرت استفاده کرده است.

 

میتسوبیشی اکلیپس کراس


جدیدترین محصول میتسوبیشی از نمای پشت متحول شده است و شباهت چندانی با مدل ۲۰۲۰ ندارد. حجم‌دهی بدنه برای درپوش صندوق اکلیپس کراس ۲۰۲۲، ساده‌تر از نمونه‌ی قبلی است و چراغ‌های سه‌وجهی با کشیدگی تا نزدیکی سقف، جای‌گزین مدل پیوسته شده‌اند. نمای عقب این خودرو، فقدان ادوات پلاستیکی در سپر جلو را جبران کرده است و حالتی ساده با ترکیبی ارزان‌قیمت دارد.

میتسوبیشی وعده داده است اکلیپس کراس ۲۰۲۲ را پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه کند. تا زمانی‌که این آرزو برآورده شود، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ مثل سال‌های قبل روی اکلیپس کراس نصب خواهد شد تا قدرت ۱۵۲ اسب ‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر داشته باشد. این خودرو با جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شود؛ اما می‌تواند محور جلو یا دو دیفرانسیل به دست مصرف‌کننده برسد. با این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم خواهد شد.

اکلیپس کراس در کشورهای ناحیه آسیا و استرالیا عرضه می‌شود. آستانه قیمت این کراس‌اور، ۲۴ هزار دلار است و امکانات معمول مثل نمایشگر لمسی ۸ اینچ و رینگ اسپرت ۱۷ اینچ دارد. در بازار جهانی، کراس‌اورهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، مثل تویوتا راو۴، نیسان ایکس‌تریل و هیوندای توسان و سانتافه با آستانه قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار قابل خرید هستند.

منبع: زومیت

کد خبر 127254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha