کد خبر 127328
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
زیان 5 میلیارد دلاری هیوندای و کیا

خودروسازان کره جنوبی، هیوندایی و کیا در بازار آمریکا 2.9 میلیارد دلار دیگر از سود خود را به خاطر مسائل کیفی از دست می دهند.

به گزارش پرشین خودرو، هیوندایی موتور و شرکت تابعه آن کیا موتورز، به سرمایه گذاران خود هشدار داده اند که به خاطر مشکلات کیفی در قوای محرکه خودروهای شان 2.9 میلیارد دیگر از سود این دو کمپانی در سال مالی جاری کاهش خواهد یافت و به 5 میلیارد دلار خواهد رسید، که علاوه بر زیان مالی، با اعتبار این دو شرکت در بازار آمریکا لطمه جدی وارد می کند.


گروه خودروسازی هیوندایی موتور آثار لطمه های مالی به دلایل کیفی در فصل سوم سال 2020 خود را نشان می دهد. این زیان به پول رایج کره جنوبی 3.36 هزار میلیارد «وُن» است که حدود 2.94 میلیارد دلار خواهد بود. 2.1 هزار میلیارد «وُن» زیان هیوندایی و 1.26 هزار «وُن» ضرر و زیان کیا است.


هیوندایی و کیا با هم مقام پنجم خودروسازی جهان را در اختیار دارند و بین سال های 2015 تا 2017 نزدیک به 1.7 میلیون دستگاه خودرو را به دلیل مشکلات کیفی فراخوانده اند که یکی از بزرگترین فراخوان های این خودروسازان کره ای در ایالات متحده بوده است. عیب موتورهای این دو خودروساز در قوای محرکه این خودروها بوده که احتمال تصادف را بالا می برده است.

در سال 2017 ناظران کیفی و ایمنی در ایالات متحده، تحقیق و تفحص را شروع کردند تا مطمئن شوند فراخوان ها در زمان مناسب و به طور دقیق انجام شده باشد. بعد از آن، یکی از مقام های [ناخرسند] مسئول کیفیت در هیوندایی افشاگری کرد و اطلاعاتی را برای «اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا» ارسال نمود. بعد از آن قوه قضایه در آمریکا هیوندایی را مورد تحقیق و تفحص قرار داد تا از صحبت اجرای فراخوان ها اطمینان حاصل کند.

از سال 2017 تا 2019، دو کمپانی خودروسازی اقدام هایی را برای رفع مشکل موتورهای خودرو تعریف و اجرا کردند که در آن دو سال هزینه های این دو شرکت به 2.04 هزار میلیارد «وُن» رسید. در آخرین اقدام های انجام شده نرخ تعویض موتورهای Theta II GDI بیش از حد انتظارشان بود و بیشتر از میان خودروهای قدیمی تری بود که مشمول فراخوان شده بودند. بعد هم نارضایتی مردم هم از موتورهای تعویض شده بالا گرفت و هم خودروهایی که مشمول فراخوان نشده بودند.

هیوندایی به طور مکرر اعلام کرده است که هزینه های مربوط به مشکلات فنی موتورهای یادشده به پایان رسیده و آخرین فراخوانی که اعلام شده به اعتبار این شرکت کره ای لطمه سنگینی وارد کرده است. هنگام انتشار این اخبار در خصوص اعلام زیان ها در فصل سوم سال 2020 به ارزش سهام هیوندایی به میزان 2.3 درصد و کیا به میزان 1 درصد لطمه وارد کرد.

منبع: سایپا

کد خبر 127328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha