کد خبر 127358
۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
مرسدسAMG GT از لامبورگینی و پورشه جلو افتاد

در یک رکوردگیری غیررسمی، مرسدس AMG GT بلک سریز با زمان‌گیری بهتر نسبت به لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه 911GT2 RS، توانست پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه طی کند.

به گزارش پرشین خودرو، مارو انگل (Maro Engel) راننده تیم مرسدس AMG GT3 در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:

با وجود اخبار و شایعات راجع به رکوردزنی مرسدس AMG GT سری بلک سریز در نوربرگ‌رینگ، باید تأیید کنم که ما درحال آزمایش بودیم و برای ثبت رکورد رسمی، اقدام نکردیم. زمانی‌که چنین رویدادی انجام شود، به شما اطلاع می‌دهیم.


هفته اخیر با رکوردزنی SSC تواتارا در آمریکا و رسیدن به سرعت ۵۰۹ کیلومتر بر ساعت، تاریخ‌ساز و ماندگار شد؛ اما به‌ نظر می‌رسد انتشار اخبار باورنکردنی از اتفاقات عجیب این روزها هنوز ادامه دارد. بر اساس شنیده‌ها، مرسدس AMG GT سری بلک سریز برای شکستن رکورد خودروهای استاندارد نوربرگ‌رینگ، تلاش می‌کند و در زمان‌گیری غیررسمی به موفقیت رسیده است.


میشا کارودین (Misha Charoudin) یوتیوبر مشهور صنعت خودرو که اخیرا رکوردزنی آئودی RS Q8 را به‌درستی اطلاع‌رسانی کرده بود؛ خبر از ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه برای مرسدس AMG GT سری بلک داده است. احتمالا تلاش جمعه هفته قبل این خودرو به دلیل شرایط جوی، ناموفق بوده؛ اما روز دوشنبه، رکورد لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا (SVJ) را شکسته شده است.

 

مرسدسAMG GT



پیست نوربرگ‌رینگ دارای دو مسیر اشترکه و نوردشلایفه است که معمولا اولی برای رقابت‌های موتوراسپرت و دومی برای عموم مردم یا رکوردگیری خودروها استفاده می‌شود. بر اساس اظهارات میشا کارودین، مرسدس AMG GT سری بلک سریز توانسته است با رانندگی مارو انگل، مسیر نوردشلایفه را حدود ۲ ثانیه زودتر از اونتادور SVJ طی کند. لامبورگینی در سال ۲۰۱۸ رکورد ۶ دقیقه و ۴۴/۹۷ ثانیه ثبت کرده بود.

رکوردشکنی مرسدس AMG GT سری بلک سریز در نوربرگ‌رینگ، با توجه ‌به عملکرد خیره‌کننده در پیست‌های مختلف، فراتر از انتظار نیست. به‌تازگی در پیست هوکنهایم، سوپراسپرت مرسدس توانست برتری خود را نسبت به فراری پیستا و مکلارن 720S نشان دهد.

حتی اگر زمان‌گیری ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه مرسدس AMG GT سری بلک سریز در نوربرگ‌رینگ تأیید شود، هنوز فاصله بسیار زیادی تا رکورد سریع‌ترین خودرو مسابقه‌ای پروتوتایپ (با قابلیت حمل دو سرنشین) دارد. پورشه 919Evo مسیر نوردشلایفه را در زمان ۵ دقیقه و ۱۹/۵۴ ثانیه طی کرده است.

منبع: زومیت

کد خبر 127358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha