کد خبر 127361
۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
معرفی مدل مفهومی مرسدس بنز EQC 4×4²

مرسدس بنز از خودروی مفهومی EQC 4 × ۴² رونمایی کرد که به تولید نخواهد رسید؛ این شاسی‌بلند برقی و آف‌رود از سیستم‌های لوکس و پیشرفته و مدرن خودروساز آلمانی بهره می‌برد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروی مفهومی جدید مرسدس بنز EQC ۴ × ۴² جدیدترین محصول منحصربه‌فرد خودروساز آلمانی است که شاسی‌بلند برقی را به یک آفرودر فوق‌العاده تبدیل می‌کند. اکنون مرسدس بنز EQC ۴ × ۴² جدید به لطف کار تیمی که خودروی مفهومی E ۴۰۰ همه‌جارو ۴ × ۴² را تولید کرد، ۲۰ سانتی‌متر بلندتر از مدل تولیدی استاندارد است.


از جمله موارد مهم می‌توان به سیستم تعلیق کاملا اصلاح‌شده اشاره کرد که اکنون مجموعه‌ای از محورهای دروازه‌ای چنداتصالی دارد و به همان نقاط نصب در بدنه مدل تولیدی متصل شده‌اند. این مدل مفهومی از لاستیک‌های ۲۰ اینچی بهره می‌برد و کف خودرو تا سطح زمین ۲۹۳ میلی‌متر فاصله دارد که این فاصله، ۱۵۳ میلی‌متر بیشتر از EQC استاندارد و ۵۸ میلی‌متر بیشتر از G کلاس است.


مارکوس شافر، مدیر ارشد عملیاتی مرسدس بنز، در این زمینه گفت:

هدف ما این است که تجمل مدرن و سازگاری زیست‌محیطی را با جذابیت ترکیب کنیم. مرسدس بنز EQC ۴ × ۴² نشان می‌دهد که چقدر حمل‌ونقل پایدار لذت‌بخش است. این جایی است که به لطف MBUX و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم، تجربه مشتری و فناوری پیشرفته حمل‌ونقل برقی به کوه منتقل می‌شود. به‌طور خلاصه بگویم که خودروی الکتریکی لوکس و پیشرفته راهی مسیرهای آف‌رود خواهد شد.

 

مرسدس بنز EQC 4×4²

 

رینگ‌های بزرگ این خودروی مفهومی باعث می‌شوند خودروساز آلمانی از زهوارهای برجسته پلاستیکی برای تغاری‌های گلگیر بهره ببرد که ۲۰۰ میلی‌متر به عرض خودرو اضافه می‌کنند و ظاهر «پاگنده» را به شاسی‌بلند برقی آلمانی می‌دهند. داشتن مجموعه‌ای از اکسل‌های دروازه‌ای، راهی مطمئن برای به حداکثر رساندن رانندگی در مسیرهای خارج از جاده است. عمق فرو رفتن خودرو در آب ‌اکنون ۴۰ سانتی‌متر (۱۵ سانتی‌متر افزایش)، زاویه دیدار و خروج آن ۳۱/۸ و ۳۳ درجه است (به ترتیب ۱۱/۲ و ۱۳ درجه افزایش می‌یابد)؛ درحالی‌که زاویه شکست ۲۴/۲ درجه است و ۱۲/۶ درجه افزایش می‌یابد.

شافر افزود:

این مطالعه‌ی متحرک به‌وضوح نشان می‌دهد كه در كنار اشتیاق به حمل‌ونقل برقی، ما در مرسدس بنز ادعای رهبری کامل در این بخش داریم و جذابیت احساسی این موضوع را در آینده بیش‌ازپیش افزایش خواهیم داد.

مرسدس بنز سیستم صوتی سفارشی به EQC ۴ × ۴² اضافه کرده است که صداها را هم در فضای داخل کابین و هم در خارج پخش می‌کند. چراغ‌های جلو به‌عنوان بلندگو و بخشی از سیستم عمل می‌کنند که از الگوریتم‌های طراحی صوتی هوشمند برای محاسبه لحظه‌ای صداهای منتشرشده از آمپلی‌فایر استفاده می‌کند. صداهای پخش‌شده تحت تأثیر طیف وسیعی از پارامترها از جمله موقعیت پدال گاز، سرعت خودرو یا سرعت بازیابی انرژی قرار می‌گیرند.

 

مرسدس بنز EQC 4×4²



پیشرانه الکتریکی نسبت به مدل تولیدی معمولی مرسدس بنز EQC ۴۰۰ بدون تغییر باقی مانده است که از پیکربندی موتور برقی دوگانه با قدرت ترکیبی ۴۰۸ اسب‌ بخار و ۷۶۲ نیوتن‌متر گشتاور و باتری لیتیوم-یون ۸۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد. مرسدس ظرفیت پیمایش برقی این خودروی الکتریکی را به‌طور دقیق مشخص نکرده است؛ اما می‌دانیم تا اتمام شارژ باتری قادر خواهد بود مسافتی کمتر از ۳۵۴ کیلومتر (طبق استاندارد EPA) طی کند؛ زیرا نسخه تولیدی استاندارد در بهترین شرایط می‌تواند مسافت ۳۵۴ کیلومتر (۲۲۰ مایل) را بپیماید.

متأسفانه گفته می‌شود مرسدس بنز EQC ۴ × ۴² جدید به‌عنوان مدل طراحی مطالعاتی باقی خواهد ماند؛ دقیقاً مانند E ۴۰۰ همه‌جارو که قبل از آن بود. بااین‌حال قطعاً ساخت مدل مفهومی می‌تواند گامی در جهت درست برای تجسم خودروهای برقی شاسی‌بلند در آینده باشد.
 

منبع: زومیت

کد خبر 127361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha