کد خبر 127386
۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۱۳میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: درطی سال ۹۹ , بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار، از گمرکات کشور ترخیص شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهرداد جمال ارونقی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ مهرماه, ۱۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است.


وی گفت: کالا‌های اساسی در ۲۵ گروه کالایی قرار گرفته و شامل گوشت قرمز، چای خشک، انواع دانه‌های روغنی، روغن‌های خوراکی، کنجاله سویا، کود‌های شیمیایی، خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر، کره، حبوبات، جو، ذرت، برنج، شکر خام، دارو و تجهیزات پزشکی، سموم شیمیایی، لاستیک سنگین و سایر اقلام مرتبط با این کالا‌ها است.


معاون گمرک ایران اضافه کرد: در میان کالا‌های اساسی وارد شده، انواع دانه‌های روغنی، روغن‌های خوراکی نیمه جامد و مایع خام، کنجاله سویا، گندم، جو، ذرت، برنج، شکر خام و دارو، از نظر وزنی و ارزش بیشتر از سایر کالا‌های این گروه، بوده است.

 




وی گفت: میزان واردات انواع دانه‌های روغنی یک میلیون و ۶۸ هزار تن به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی بیش از ۴۹۷ هزار تن به ارزش ۴۰۴ میلیون دلار، کنجاله سویا بیش از ۶۳۲ هزار تن به ارزش ۲۵۸ میلیون دلار، گندم ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار تن به ارزش ۶۴۵ میلیون دلار، جو یک میلیون و ۷۰ هزار تن به ارزش ۲۶۱ میلیون دلار، ذرت ۵ میلیون و ۷۹۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون دلار، برنج ۵۶۷ هزار تن به ارزش ۵۲۱ میلیون دلار، شکر خام ۸۵۰ هزار تن به ارزش ۳۰۹ میلیون دلار و دارو و تجهیزات پزشکی ۸ هزار تن به ارزش ۸۷۴ میلیون دلار را به خود اختصاص می‌دهند.


معاون گمرک ایران تاکید کرد: برخی از کالا‌های اساسی بدون کد رهگیری بانک مرکزی و با حداقل اسناد به صورت درصدی البته در صورتی که نامه‌ای از بانک عامل ارائه شده باشد و یا با استناد به مصوبات ستاد تنظیم بازار و همچنین ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی و به صورت حمل یکسره و با اخذ مجوز‌های قانونی از گمرکات کشور ترخیص شده اند تا با استفاده از این روش‌ها واردات کالا‌های اساسی به کشور از سهولت بیشتری برخوردار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 127386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha