کد خبر 127396
۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مذاکره برای سفر دریایی به مقاصد جدید

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی برای سفر دریایی به مقاصد جدیدی مانند قطر، عمان و حتی استرالیا خبر داد و گفت: مذاکرات برای آغاز و گسترش سفرهای دریایی، پیش از شیوع ویروس کرونا شروع شده و اگر زمینه فراهم شود، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، در پی شیوع ویروس کرونا، سفرهای دریایی مانند دیگر سفرهای زمینی و هوایی متوقف شد و کشورهای مختلف مرزهای خود را به روی مسافران و گردشگران بستند. اما طی ماه‌های اخیر مذاکرات دو و چندجانبه بین کشورهای مختلف انجام شده و سفرهای زمینی، دریایی و هوایی با رعایت پروتکل‌های مشترک بهداشتی به تدریج از سر گرفته شده است.


حسین عباس‌نژاد -مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - درباره مقاصد جدید خارجی برای گسترش سفرهای دریایی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، کشورهای مانند قطر و عمان به عنوان مقاصد جدید دریایی در دستورکار قرار داشتند و مذاکرات برای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی از بنادر بوشهر و چابهار به این کشورها آغاز شده بود. اما شیوع این بیماری در دنیا سبب شد تا وقفه‌ای این زمینه ایجاد شود.


وی افزود: مسلماً به محض آنکه شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا به صورت دوجانبه بین کشورهای مورد نظر و ایران فراهم شود، مذاکرات را از سر می گیریم و هم اکنون برنامه ریزی برای از سرگیری مذاکرات توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه آغاز شده است.



برنامه ریزی برای سفر ترکیبی دریایی_ هوایی به استرالیا

عباس نژاد گفت: یکی دیگر از برنامه‌ریزی های صورت گرفته توسعه صنعت گردشگری دریایی بین کشورهای منطقه اقیانوس هند است. ایران نیز در بین این کشورها قرار دارد، بر این اساس موافقت نامه‌ای در راستای توسعه گردشگری دریایی و سفر ها دریایی با کشتی کروز انجام و کارگروهی برای آن ایجاد شده است. در این راستا مقرر شده تا سرمایه‌گذاری توسط بخش ‌های خصوصی و دولتی بین کشورهای عضو اقیانوس هند از جمله ایران هند، پاکستان و حتی استرالیا انجام شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان برقراری سفر بین ایران و بقیه کشورهای اقیانوس هند به مقصد استرالیا وجود دارد؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر دریایی با کشتی کروز از نظر فنی متفاوت است، مقرر شده تا انجام این سفر به مقصد استرالیا به صورت مولتی مدال (ترکیبی) برنامه‌ریزی شود. به گونه‌ای که سفر از کشورهای مانند ایران تا کشوری نزدیک استرالیا به صورت هوایی و از آنجا تا استرالیا به صورت دریایی انجام شود، البته ترکیب حمل و نقل به صورت دریایی_ هوایی هم قابل اجراست. یعنی سفر با کشتی کروز آغاز شده، و پس از طی مسافتی، با هواپیما انجام شود.

وی همچنین ابراز کرد: تا کنون نشست‌ها و اجلاس‌های متعددی در این زمینه برگزار شده و هدف ما رونق کشتیرانی و گردشگری دریایی، بین کشورهای منطقه اقیانوس هند است. ‌

چندی پیش، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی گفته بود: اگر شرایط و زمینه مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریای فراهم شود و بخش خصوصی نیز استقبال کند. آماده انجام مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریایی به مقصد شارجه، دوبی، کویت و اضافه کردن مقاصد جدید خارجی در راستای گسترش سفرهای دریایی هستیم. پس از این اظهارات اخباری درباره از سرگیری سفر دریایی بندر لنگه_دوبی منتشر شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 127396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha