کد خبر 127398
۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
تسلا در 3 ماه سوم سال پیشرفت داشت

تسلا گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، این شرکت سود ۳۳۱ میلیون دلاری کسب کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، روز چهارشنبه، تسلا نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. این شرکت می‌گوید سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را با سود ۳۳۱ میلیون دلاری به پایان رسانده است که پنجمین سه‌ماهه متوالی برای خودروساز آمریکایی به شمار می‌رود. با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، سود تسلا نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ پیشرفت چشمگیری داشته است.

تسلا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را با جریان نقدی رایگان مثبت ۳/۴ میلیارد دلار و ۱۴/۵ میلیارد دلار درآمد نقدی و معادل آن به پایان رساند. تسلا در کنفرانس ارائه صورت‌ مالی خود به سرمایه‌گذاران گفت سه‌ماهه سوم با رشد در خور توجهی در تحویل خودرو رو‌به‌رو شده است که با کاهش متوسط ​​قیمت فروش خنثی می‌شود؛ زیرا این شرکت تسلا مدل S و مدل X کمتری می‌فروشد و در عوض تعداد بیشتری تسلا مدل ۳ و مدل Y به فروش می‌رساند. اعتبارات نظارتی (درآمد حاصل از فروش اعتبار تولید خودروی الکتریکی به سایر خودروسازان) ۳۹۷ میلیون دلار از درآمد تسلا را به خود اختصاص داد و این شرکت مجبور شد ۲۸۰ میلیون دلار جبران خسارت سهام (جبران خسارت مبتنی بر سهام یا جبران حقوق صاحبان سهام. روشی برای پرداخت به کارمندان و مدیران یک شرکت با سهام مالکیت در تجارت است) برای ایلان ماسک پس از رسیدن این شرکت به نقاط عطف پرداخت کند.


خودروساز برقی آمریکایی قبلا داده‌های مربوط به تحویل سه‌ماهه سوم خود را در اوایل ماه اکتبر منتشر کرده بود؛ اما بد نیست بدانید که این شرکت ۱۶,۹۹۲ دستگاه تسلا مدل اس و X تولید کرد و ۱۵,۷۲۵ مورد مشابه را به مشتریان تحویل داد. تولید خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳ و Y به ۱۲۸,۰۴۴ دستگاه رسید و تسلا در مجموع، ۱۲۴,۳۱۸ دستگاه از این وسایل نقلیه را در طول سه‌ماهه مد نظر به مشتریان تحویل داده است. به‌طور چشم‌گیری، میزان کل تحویل‌ها ۵۴ درصد نسبت به فصل گذشته و ۴۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد. در کل، تجارت خودروی الکتریکی این شرکت ۷/۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.


تسلا می‌گوید اکنون ظرفیت تولید خودروهای برقی مدل ۳ و Y را به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال در کارخانه فریمونت کالیفرنیا افزایش داده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ یا آغاز سال ۲۰۲۱ به ظرفیت کامل برسد. کارخانه شانگهای چین ظرفیت تولید خود را به ۲۵۰ هزار دستگاه در سال افزایش داده است و اکنون با سه شیفت کار می‌کند. این شرکت می‌گوید مراحل ساخت کارخانه برلین آلمان در حال انجام است و ورود تجهیزات باید از هفته‌های آینده آغاز شود و تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

تسلا



کسب‌وکار ذخیره‌سازی باتری تسلا نیز در سال جاری سه‌ماهه سوم خوبی پشت سر گذاشت و با تولید ۷۵۹ مگاوات ساعت، ۸۱ درصد افزایش نسبت به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ ثبت کرد. تسلا می‌گوید این به دلیل استراتژی جدید صفحه‌های خورشیدی ارزان‌قیمت است. در کل، دو بخش اصلی کسب‌وکارهای تسلا ۵۷۹ میلیون دلار درآمد در این سه‌ماهه کسب کرده‌اند.



هدف بعدی تسلا چیست؟

تسلا می‌گوید ‌اکنون ظرفیت ساخت و تحویل نیم میلیون خودروی الکتریکی را در سال ۲۰۲۰ دارد و این هدف را همچنان در ماه‌های باقیمانده دنبال می‌کند. این امر مستلزم ساخت ۱۷۰,۰۲۰ دستگاه خودروی برقی و تحویل ۱۸۱,۰۲۰ وسیله نقلیه طی سه‌ماهه پایانی سال است؛ این شرکت با تولید بیشتر مدل Y و افزایش تولید کارخانه چین، به این هدف مهم دست خواهد یافت.

تسلا می‌گوید برای تأمین اعتبار توسعه رودستر و سایبرتراک آینده، نقدینگی کافی دارد و همچنان به «سرمایه‌گذاری در خور توجه در نقشه راه محصول» خود ادامه خواهد داد. درنتیجه هزینه‌های تحقیق و توسعه کمی رشد کرده و به بالاترین میزان خود در چند فصل گذشته رسیده و ‌اکنون ۳۶۶ میلیون دلار است.
 

منبع: زومیت

کد خبر 127398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha