تامین ۲۲۰۰ میلیارد بودجه غیر نقد برای خط ۱۰ مترو

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه غیر نقد برای خط ۱۰متروی تهران تامین شده است اما هنوز پیمانکاری از سوی شرکت مترو برای تهاتر این اعتبارات معرفی نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، شکرالله بنار گفت: تامین بودجه غیر نقد در راستای اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساخت ها در شهرداری تهران یکی از وظایف اصلی این سازمان است به طوری که در بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۷۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی غیر نقد بر عهده این سازمان نهاده شده است. این در حالی است که تعهدات مالی غیر نقد سازمان سرمایه گذاری در سال ۹۹ بیش از ۷۰۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.


مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران به تشریح اقدامات این سازمان در سال جاری و موانعی که بعضا" سبب شده تا اینطور به نظر آید که تعهدات سازمان محقق نشده، پرداخت.


وی گفت: در سال جاری دو تکلیف بزرگ بر عهده سازمان نهاده شده که نخست تامین ۳۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد و سپس تامین ۴۰۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد برای خط ۱۰ مترو و پیش پرداخت های مربوط به آن.

وی افزود: در حال حاضر و در برخی محافل گفته می شود که شهرداری تهران در راستای تامین بودجه غیر نقد هیچ کاری انجام نداده است اما باید در نظر داشت که کار سازمان سرمایه گذاری مهیا کردن املاک و پروژه ها برای فروش و مشارکت است و در همین راستا در پایان شهریور ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان اموال کارشناسی شده جهت اجرای خط ۱۰ مترو به شرکت مترو اعلام کردیم و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با حضور آقای دکتر میرلوحی نماینده کمیسیون برنامه و بودجه و عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران با شرکت مترو منعقد شده است.

بنار در ادامه افزود: شرکت مترو باید در واقع پیمانکارانی که حایز شرایط دریافت این املاک هستند را معرفی کند که یکی از شرایط داشتن کد و ردیف بودجه یا طلب است اما تا به حال کسی معرفی نشد یعنی تا به حال پیمانکار مستعد و یا طلبکاری را معرفی نکردند.

 

مترو


مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اظهار داشت: از نظر قانونی و تخصصی در صلاحیت ما نیست که پیمانکار واجد شرایط را شناسایی و به آنان املاک بدهیم تا بودجه غیر نقد در حساب بنشیند و در گزارش های درآمد هزینه شهرداری تهران بیاید، سازمان سرمایه گذاری هر زمان که پیمانکار حایز شرایط از سوی شرکت مترو معرفی شود بلافاصله تعهدات خود را انجام خواهد داد.


بنار در ادامه گفت: در خصوص ما بقی تعهدات مالی غیر نقد باید بگویم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به تمام ۷۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد عمل خواهیم کرد و بخشی از این تعهدات نیز برای پرداخت بدهی های بانک شهر و دو بانک دیگر اختصاص خواهد داشت.


مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری همچنین افزود: شاید اینطور به نظر آید که این املاک مستقیم از طریق خود مترو چرا به پیمانکاران واگذار نمی شود؟ در پاسخ باید گفت: اگر شرکت مترو بخواهد بطور مستقیم املاک را به پیمانکاران خود واگذار کند ۲۵ درصد مالیات به آن تعلق می گیرد، ضمن اینکه کارشناسی املاک باید دوباره صورت گیرد، لذا هزینه های شهرداری چندیدن برابر می شود و این اقدامات همه در چارچوب سند جامع سرمایه گذاری و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و ما کاملا در چارچوب مصوبات شورای شهر عمل کرده ایم.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، وی در خاتمه یادآور شد : این اقدامات در حالی صورت گرفته که در حال حاضر زمان کارشناسی املاک بالغ بر ۵ ماه شده اما توانستیم با پیگیری های مستمر تا پایان شهریور ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات مالی غیر نقد را محقق کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 127460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha