برگزاری نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با عنوا‌‌ن مترو میشن در شهر زیرزمینی برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید مجتبی تقوی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره برگزاری جشنواره انیمیشن مترو اظهارداشت: نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو با هدف اعتلای فرهنگ شهروندی و ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران کلان‌شهر زیرزمینی تهران و نیز استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی با عنوان مترو میشن برگزار می‌شود.


وی گفت: در طول سال‌هایی که سامانه حمل و نقل عمومی به خصوص متروی تهران در حال ارائه خدمت به شهروندان بوده، معضلات اجتماعی و فرهنگی متعددی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است. در این خصوص برنامه‌های متنوعی با هدف افزایش آگاهی مسافران در قالب‌های مختلف در سطح ایستگاه‌های خطوط مترو برگزار شده است.


تقوی نژاد با اشاره به روز جهانی انیمیشن افزود: انیمیشن به‌عنوان یک اثر هنری قالبی مناسب برای انتقال مفاهیم فرهنگی، آموزشی و اجتماعی می‌باشد و امروزه علاوه بر قدرت فراگیر و تنوع پرداخت موضوع در این زمینه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

ویی تصریح کرد: این جشنواره با استفاده از ظرفیت و خلاقیت هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود. تا زمینه بروز و ظهور استعدادهای خلاق در این عرصه هنری باشد هم‌چنین نمایشگرهای موجود در ایستگاه‌های متروی تهران و قطارها فضای مناسبی برای انتشار و پخش این آثار است.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو در تشریح موضوعات جشنواره مترو میشن گفت: در این جشنواره موضوعاتی هم چون مترو، اخلاق و آموزش شهروندی، مترو و بانوان، مترو و کودکان، مترو و دستفروشان و مترو و فضای مجازی به رقابت گذاشته می‌شود که پس از بررسی از سوی هیات داوران به آثار برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به بخش ویژه جشنواره افزود: با توجه به شرایط به‌وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، این بخش با عنوان مترو و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه ارائه کند.

تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند اطلاعات لازم برای شرکت در این مسابقه را با مراجعه به سایت ww.metromation.metroplus1.ir کسب کنند همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌های خبری، کانال‌های شهری و خبری و نیز نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو نیز انجام خواهد شد. ضمن اینکه نمایشگرهای موجود در ایستگاه‌های متروی تهران و قطارها فضای مناسبی برای انتشار و پخش این آثار است.

گفتنی است؛ زمان دریافت آثار از ۲۰ آبان تا ۲۰ دی ۹۹ به مدت دو ماه و داوری جشنواره ۲۶ دی ۹۹ خواهد بود. همچنین مراسم اختتامیه نخستین جشنواره انیمیشن یک دقیقه‌ای مترو ۱۲ بهمن ۹۹ با اهدای جوایز به آثار برگزیده برگزار می‌شود‌.

منبع: فارس

کد خبر 127647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha