حمایت مجلس از طرح های بومی سازی ایران خودرو

مجلس شورای اسلامی از طرح های بومی سازی ایران خودرو به خصوص تولید محصولات مطابق با ذائقه مصرف کنندگان با قوای محرکه جدید در راستای کاهش وابستگی، ایجاد فرصت شغلی و صرفه جویی ارزی حمایت می کند.

به گزارش پرشین خودرو، سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: طراحی و تولید نخستین گیربکس شش دنده با دانش فنی بومی در شرایط سخت تحریمی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقدامی نوآورانه در صنعت خودرو کشور محسوب می شود .

وی افزود: با روحیه نوآوری و خلاقیت موجود درایران خودرو و نهادینه شدن نهضت داخلی سازی قطعات ، تحریم ها هیچ اثری درصنعت خودروی کشور ندارد.

حسینی کیا گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی درسال جهش تولید برای بومی سازی تولید ، توسعه صادرات و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان دراولویت مجلس قرار دارد .

نماینده مردم سنقرو کلیائی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی کشور رشد مناسبی داشته است، گفت: تولید قطعات حساس و استراتژیک در داخل کشور همگام با تکنولوژی برتر روز دنیا نشان دهنده پیشرفت صنعت قطعه سازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور با تاکید بر اینکه خودروسازان باید با تولیدپلتفرم های خودرو روز دنیا با همراهی قطعه سازان انتظارات مردم را برآورده سازند، اظهار کرد: صنعت قطعه سازی به واسطه تاکید بر تولید داخلی در سال جهش تولید باعث اشتغال هزاران نفر در شرایط نابسامان اقتصادی حال حاضر شده و این از برکات خودباوری و تعهد در کشور است.

منبع: تسنیم

کد خبر 127790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha