وابستگی به شبکه ریلی ایران با راه آهن چابهار-زاهدان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان، برای افغانستان به بنادر ایران وابستگی ایجاد می شود.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی با اشاره به آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار - زاهدان از سمت چابهار با حضور وزیر راه، گفت: ما در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریل‌گذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.

وی گفت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از استراتژیک‌ترین و مهمترین پروژه‌های ریلی به شمار می‌رود.


خادمی با بیان اینکه این پروژه بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری از آن شروع شده که دو برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۳۲ کیلومتر ریل‌گذاری در این پروژه صورت گرفته و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریل‌گذاری از سمت چابهار انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه شهرهای چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می‌کند، ادامه داد: ما هم‌اکنون از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان خط آنتنی داریم و خواف به هرات در افغانستان خط آنتنی داریم که با اتصال آن کشورهای همسایه به ما متصل می‌شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران می‌شود.

منبع:مهر
 

کد خبر 127805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha