کد خبر 127808
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
طرح ترافیک تشدید شود نه لغو

رئیس شورای شهر تهران: به جای مطرح کردن مباحثی از جمله لغو طرح ترافیک باید این طرح را تشدید هم کرد تا بتوانیم مانع حضور مردم در سطح شهر شویم.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در برنامه یه روز تازه شبکه پنجم سیما، افزود: به جای مطرح کردن مباحثی از جمله لغو طرح ترافیک باید این طرح را تشدید هم کرد برای مثال طرح زوج و فرد از درب خانه انجام شود تا از هر راهی بتوانیم مانع حضور مردم در سطح شهر در دوران افزایش شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی ادامه داد: اگر چه هنوز نتیجه قطعی انتخابات آمریکا مشخص نشده است، اما شکست سنگین ترامپ را به ایرانیان و غیر ایرانیانی که بابت سیاست‌های ظالمانه او دچار مشکلات شدند تبریک می‌گویم.

هاشمی گفت: من شکست ترامپ را به خانواده شهید سلیمانی هم تبریک می‌گویم و ترامپ در میان ملت خودش هم تحقیر شد و آن به واسطه رفتار‌های غلط اش بود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای کاهش شیوع بیماری کرونا طرح ترافیک لغو نمی‌شود، افزود: در مقاطعی طرح ترافیک لغو شد و ما هیچ اثر مثبتی از آن ندیدیم و لغو آن باعث شده بود خیلی‌ها با ماشین‌های شخصی وارد خیابان شوند و ازدحام بیشتر شده بود.


آقای هاشمی گفت: البته اگر ستاد کرونای تهران و وزارت کشور پیگیر اجرای حذف طرح ترافیک باشد ما مشکلی نداریم، اما نظر شخصی من این است که ما باید این طرح را تشدید هم کنیم چرا که در این شرایط حتی الامکان از ورود مردم به سطح شهر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: من در این یکی دو روز گشتی در خیابان‌ها زدم و دیدم اکثر رستوران‌ها باز است و خیلی‌ها ماسک استفاده نمی‌کنند و حتی قلیان سرا‌ها هم باز بود و این نشان می‌دهد که ما در اجرای محدودیت‌ها جدی نیستیم و مطمئن باشید اگر تست‌ها زیاد شود مبتلایان زیادتری شناسایی خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران خواسته جدی نمایندگان شورای شهر و مجمع نمایندگان استان تهران است، اما نمی‌دانم چرا این طرح را اجرا نمی‌کنند.

آقای هاشمی افزود: در تهران سوله‌های بحران بسیار زیادی داریم و سپاه و ارتش هم مکان‌های بسیار زیادی را آماده کرده اند که حتما باید بیماران کرونایی را از خانواده هایشان جدا و به این مراکز منتقل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: در این خصوص هشت ارگان ناهماهنگ عمل می‌کنند و ما هم اکنون در تهران نیازمند سه هزار اتوبوس، پنچ هزار مینی بوس هستیم و تاکسی‌های ما هم فرسوده شده اند و ما انتظار داریم وزارت کشور و دولت با وجود مصوباتی که موجود است حمایت کنند که در اجرا این گونه نشده است.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 127808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha