کد خبر 127809
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
اعلام زمان کلنگ‌زنی پایانه مترو آزادگان

شرکت مترو تهران اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط 3 مترو و کلنگ‌زنی پایانه 50 هکتاری مترو آزادگان دوشنبه هفته جاری انجام می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت مترو تهران اعلام کرد: روز دوشنبه 19 آبان مراسم کلنگ‌زنی پایانه 50 هکتاری آزادگان و همچنین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط 3 مترو، با حضور شهردار تهران و به طور همزمان برگزارخواهد شد.


خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر و با 24 ایستگاه، یکی از خطوط هفتگانه شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت به حساب می‌آید که امسال اتفاقات ارزنده‌ای در آن رخ خواهد داد، از افتتاح پست برق قلعه مرغی و نصب 3 هواکش میان تونلی و 3 هواساز ایستگاهی گرفته تا بهره‌برداری از ایستگاه اقدسیه و برخی ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های افتتاح شده قبلی، که امسال به طور کلی اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.


پایانه 50 هکتاری آزادگان در انتهای جنوبی خط 3 مترو و در منطقه 18 واقع شده است. احداث این پایانه که نقش مهمی در فراهم ساختن امکان افزایش ناوگان و تعداد جابجایی مسافران، سهولت در سرویس، نگهداری و تعمیرات قطارها و در نهایت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط 3 خواهد داشت، در 3 فاز پیش‌بینی شده است که در صورت تامین منابع مالی، فاز نخست آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

از طرف دیگر به منظور تسهیل دسترسی اهالی منطقه 18 به شبکه مترو و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای آینده خط 3 که قرار است به متروی اسلامشهر متصل شود، عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط 3 نیز روز دوشنبه 19 آبان ماه رسماً شروع خواهد شد؛ به این ترتیب خط 3 که هم اکنون آخرین ایستگاه آن ایستگاه آزادگان است، از زیر خط راه‌آهن سراسری عبور کرده و به ایستگاهی جدید در مجاورت بیمارستان در حال احداث کودکان حکیم و سپس در فاز بعد به میدان الغدیر منتهی می‌شود.

این دو اتفاق مهم، تحولی محسوس در کارایی و بازدهی خط 3 متروی تهران ایجاد کرده و سطح خدمات رسانی آن را به شکلی اساسی ارتقا خواهد داد.

منبع: فارس

کد خبر 127809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha