انحصار شکنی در صنعت خودرو با افزایش اختیارات بخش خصوصی

با حمایت و تقویت بخش خصوصی در صنعت خودرو شاهد ارتقاء کیفی تولیدات داخلی، افزایش رقابت پذیری و توسعه بازار و جلب رضایت مصرف کنندگان داخلی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، وزیر صمت هفته گذشته ضمن انتقاد از بازار انحصاری در صنعت خودرو خواستار توسعه شرکتهای خصوصی در این صنعت شد و در این زمینه از همکاری با مجلس و اماده سازی طراحی برای شکست انحصار در بازار خودرو خبر داد، طرحی که به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع با نگاه به تحول در خودروسازی، ساماندهی بازار و توسعه بخش خصوصی در حال بررسی است و خروجی آن افزایش رضایتمندی مردم از بازار خودرو است.

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر حمایت مجلس از بخش خصوصی در صنعت خودرو اظهار داشت: با افزایش اختیارات بخش خصوصی در عرضه محصولات و رقابت با شرکتهای دولتی شاهد انحصار شکنی و افزایش قدرت انتخاب متقاضیان واقعی در بازار خودرو خواهیم بود.

وی افزود: دولت با توسعه خودروسازان بخش خصوصی و مقابله با انحصار در این صنعت می تواند در سر و سامان دادن به بازار خودرو نقش خوبی را ایفا کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه فضای کنونی بازار خودرو موجب نارضایتی مصرف کنندگان از کیفیت و قیمت تولیدات داخلی شده است، تصریح کرد: متاسفانه انحصار شرکت های دولتی در بازار خودرو موجب تحمیل برخی محصولات داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان داخلی از بی ثباتی قیمت در بازار خودرو شده است در حالی که دولت با حمایت و توسعه بخش خصوصی در صنعت خودرو و ایجاد رقابت سالم می تواند در تغییر جریان کلی بازار خودرو نقش مهم و موثری داشته باشد.

 

خط تولید خودرو



نماینده مردم استهبان، نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی همچنین به تاثیر تحریم ها در عقب گرد بخش خصوصی در صنعت خودرو اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود شدت تحریم ها بخش خصوصی با دور زدن تحریم ها می تواند عملکرد موفق تری را در بازار خودرو داشته باشد.

طهماسبی در ادامه بر اهمیت نگاه و تمرکز خودروسازان و قطعه سازان داخلی به دانش و توان داخلی تاکید کرد و افزود: صنعتی با بیش از 40 سال فعالیت و تجربه در تولید امروز نباید نگاهش به بیرون مرزها باشد که تحریم ها این صنعت را فلج کند بلکه باید با تکیه به توان داخل و حمایت از بخش خصوصی بستر توسعه و ارتقاء دانش فنی در این صنعت را همواره کرد.

وی انحصار در تولید و دولتی سازی را مانع پیشرفت این صنعت دانست و گفت: بدون شک انگیزه و تمایلی که بخش خصوصی برای ارتقاء و توسعه صنعت خودرو دارد در خودروسازان دولتی بسیار کم و کمرنگ است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان به تاثیر طرح تحول مجلس در تقویت این نگاه پرداخت و تاکید کرد: نگاه مجلس به خصوص کمیسیون صنایع در جریان بررسی طرح تحول در صنعت خودرو افزایش رضایتمندی مردم از بازار خودرو است.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 127830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha