کد خبر 127844
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
خودران چینی پونی.آی موفق به جذب سرمایه شد

خودران چینی پونی.آی بعد از سرمایه گذاری تویوتا و فاو (اف ای دبیلو) حالا بیش از 5.3 میلیارد دلار می ارزد.

به گزارش پرشین خودرو، خودران چینی پونی.آی Pony.ai دوباره موفق به جذب سرمایه گذاری یک میلیارد دلار دگیر شد و حالا بیش از 5.3 میلیارد دلار می ارزد. این شرکت با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی معلمان با 267 میلیون دلار شروع شد و با این که یک شرکت چینی است اما در ایالات کالیفرنیای آمریکا دفتر مرکزی دارد، جایی که همه مدعیان خودران ها و خودروهای برقی حضور دارند. مقر دیگر این استارت آپ، شهر گوانگژو در چین است که در حال آزمایش خودروان ها در جاده ها است. البته هنوز تا تکمیل این فناوری ها، حضور یک راننده در این خودران ها الزامی است.


در حقیقت، پونی.آی، رقیب بزرگانی مثل وایمو (متعلق به کمپانی آلفابت یعنی شرکت مادر گوگل)،‌ کروز جنرال موتورز و تسلای است. پونی.آی تأمین کننده فناوری های مورد نیاز خودران ها است و برای تولید خودران باید با خودروسازان شریک شود.


جیمز پنگ،‌ James Peng مدیر عامل پونی.آی می گوید: «با سرمایه گذاری های جدید که به رشد ما کمک می کند و به شراکت های ما عمق می بخشد، ما فناوری های خودران را به بازار جهانی عرضه خواهیم کرد.»

پونی.آی از سال 2018 اولین تاکسی های رباتی یا روبوتاکسی های شهر گوانگژو را راه اندازی کرد و برنامه ریزی کرده است که ناوگان خودران خود را در شهر شانگهای به آزمایش بگذارد. در فرمانت و ایروین کالیفرنیا هم اجازه تست روبوتاکسی را هم دریافت کرده است. این برنامه ریزی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. البته کرونا باعث شد که این کمپانی، در اهداف خود هم تغییراتی ایجاد کند و تحویل کالا و خدمات را به اهداف ناوگان خود اضافه کرده است.

پونی.آی تاکنون سرمایه گذاری از بزرگانی نظیر تویوتا و فاو (اف ای دبلیو) [بخوانید فولکس واگن آلمان] دریافت کرده است.

خودران ها کسب و کار بزرگی برای خودروسازی در دومین اقتصاد برتر دنیا –چین- به حساب می آیند. بر اساس پیش بینی مؤسسه مکنزی McKinsey تا سال 2040، خودران ها، 66 درصد از مسافرت های مسافران در چین را به خود اختصاص خواهند داد. با این پیش بینی،‌ صنعت خودران می تواند موجب ایجاد 1100 میلیارد دلار در خدمات حمل و نقل نوین و 900 میلیارد دلار در فروش خودران ها تا سال 2040 خلق نماید. در چین پونی.آی بی رقیب نیست و شرکت هایی نظیر اتوایکس AutoX، وی راید WeRide و غول هایی مثل بایدو Baidu در این عرصه مشغول رقابت هستند.

منبع: سایپا

کد خبر 127844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha